gratis af te halen Gazelle vermoedelijk uit de jaren 60

Plaats reactie
Jantien

gratis af te halen Gazelle vermoedelijk uit de jaren 60

Bericht door Jantien »

Ik heb een oude gazelle in de schuur. Een erfstuk van een oudtante. Ik heb er geen verstand van maar ik denk dat het een fiets uit de jaren 60 is. Zie de foto's. Heb er jaren terug in mijn studententijd nog op veel op gefietst (de rem was wel toe aan vervanging), maar hij staat meer dan 10 jaar ongebruikt in de schuur en intussen ook in de weg. Ik vind het zonde om hem zomaar naar de schroot te brengen, omdat er wellicht liefhebbers zijn die handig genoeg zijn om hem een tweede leven te geven of onderdelen kan gebruiken.
Daarom bied ik hem gratis aan (wel zelf ophalen). Als er bij de liefhebbers geen interesse is of als blijkt dat het geen bijzondere fiets is kan hij altijd alsnog naar de schroot.
Ik woon in Harderwijk.
mail: tienezz@me.com
Jantien
Bijlagen
Fiets4.jpg
Fiets4.jpg (67.39 KiB) 7169 keer bekeken
Fiets3.jpg
Fiets3.jpg (46.83 KiB) 7169 keer bekeken
Fiets2.jpg
Fiets2.jpg (64.43 KiB) 7169 keer bekeken
Fiets1.jpg
Fiets1.jpg (74.15 KiB) 7169 keer bekeken
fietser

Re: gratis af te halen Gazelle vermoedelijk uit de jaren 60

Bericht door fietser »

Dit is geen kandidaat voor het oudijzer. Ik schat hem op begin/midden jaren 50, en het is het duurste model Gazelle-toerfiets van toen: een No. 8. Een zeldzaamheid is zoiets niet, maar wel echt kwaliteit. Probleem is misschien dat iedereen in dit forum al zat van dit soort fietsen zal hebben. Er zal eerder nog vraag naar de onderdelen zijn - een stel nette wielen met chroomvelg, spatborden, of de speciale Gazelle-trapas die in dit model zit.

Misschien is hier een kandidaat te vinden of anders kunt je de fiets op marktplaats zetten zodat daar misschien toch iemand hem weer helemaal wil opknappen voor eigen gebruik. En vaak is het verstandiger om er misschien 20 euro voor te vragen dan dat je hem voor niets aanbiedt. In het laatste geval is de kans op slopen groter (iemand neemt de fiets voor 2-3 onderdelen en gooit de rest weg), of zelfs op doorverkoop.

Als je het framenummer opzoekt (staat rechts op de stang onder het zadel) is het bouwjaar exact te bepalen.

'
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Jantien,

Zeker zonde als deze fiets naar de stort gaat. Mochten er echt geen liefhebbers zijn, die de fiets in oude luster willen herstellen. Dan wil ik 'm wel voor onderdelen hebben. Dan zal ik 'm ergens na 20 augustus pas kunnen afhalen.
Het frame bouw ik dan wellicht met terugtraprem op als studentenfiets. Zo valt uiteindelijk alles weer te recyclen (in dit geval 'herfietsen' :lol: ).

Groeten,

Yorick.
Sportief fietsend!
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

jantien die wil ik wel hebben! als hij er nog is ben gazelle verzamelaar en zie hier wel een project in,. het toeval is dat ik zondag die kant op ga en langs harderwijk kom als ik naar mijn schoonfamilie ga in epe. ik hoor het wel groet
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Jantien

Bericht door Jantien »

Ik heb al een enthousiaste reactie gehad van iemand die de fiets wil opknappen. Dus hij wordt niet in onderdelen gesloopt. Hij krijgt daadwerkelijk een tweede leven en daar ben ik blij om.
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

he helaas voor mij dan. groet
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Jantien en Elibert,

Jammer dat Elibert de boot heeft gemist, maar in elk geval is het belangrijkste geschied en dat is dat de fiets in zijn geheel een nieuw leven krijgt.
Ik ben wel benieuwd naar wie die is gegaan. Hopelijk zien we nog eens een foto's van na de restauratie.
Het mooie aan dit soort fietsen is dat ze vrijwel gelijk comfort bieden als een moderne en dat je ze van generatie op generatie door kunt geven.

Groeten, Yorick.
Sportief fietsend!
Plaats reactie