Inderdaad een curieus model. De fiets is heel apart en lijkt me als design een geslaagde samenvoeging van een groot aantal onderdelen van diverse herkomst. Door de aangepaste vorkkroon helt het frame nogal achterover, dat is mogelijk een stuk van een conventioneel damesframe geweest. Minder conventioneel is de voorvork: het voorbeeld van de wiegconstructie lijkt ontleend aan een type R27 BMW-motorfiets. De telescopen van de achtervering zouden m.i. van een bromfiets afstammen, maar de liggende achtervork is weer een uniek stevig stukje smidswerk. Merkwaardig is de positie van de knijprem voor, zou mooier anders kunnen en een trommelrem was nog fraaier geweest. Al met al is het fietsje een knap stuk las- en constructiewerk geweest. Verdient dat het bij een liefhebber terechtkomt.
Wel heb ik bedenkingen bij het trapcomfort, maar dat is een ander hoofdstuk.
Hoi Gierveld,
De fiets zie eruit als nieuw en dat is best bijzonder: zie er maar eens aan te komen. Maar om dat nou een oldtimer te noemen? Ik weet niet wanneer ze met die spieloze crankstellen zijn begonnen, maar ergens in de jaren 80 gok ik.
Als je een goede dagelijkse fiets zoekt n de kleur zou je wél aanspreken, was het misschin best een goede aankoop.
groet,
Maarten
Maarten,
Deze Gazelle's (jaren 80)waren nog heel goede fietsen. Stel dat je deze fiets kan kopen voor € 200. Ik denk dat je daar een heel wat betere fiets aan hebt dan die rommel die Gazelle nu maakt en waar je al gauw € 1.000 voor betaald.