Goede avond,
Bestaat er iets van een framenummer lijst om een union fiets te dateren? Het framenummer is waarschijnlijk 36181. Hopelijk kan iemand me verder helpen. Bij voorbaad dank.
Groeten
Framenummers union
-
Framenummers union
Laatst gewijzigd door rubenkappes op 9 jan 2016, 19.44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Framenummers union
Hoi Ruben,
Vereniging de Oude Fiets heeft een boekje waarin van verschillende merken de tabellen met framenummers staan. Het is gewoon te koop via deze website.
Ik gok dat jij bij je Union een nummertje over het hoofd hebt gezien.
Fietsen die beginnen met 36X XXX zijn gedateerd op ca. 1954
groet,
Maarten
Vereniging de Oude Fiets heeft een boekje waarin van verschillende merken de tabellen met framenummers staan. Het is gewoon te koop via deze website.
Ik gok dat jij bij je Union een nummertje over het hoofd hebt gezien.
Fietsen die beginnen met 36X XXX zijn gedateerd op ca. 1954
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ow oké.... Maar het zijn toch echt 5 cijfers....
mmmm, wie weet heb je wel een echt uniek oude... plaats eens een foto en een detailopname van het framenummer? Graag ook beeld van de balhoofdtransfer, want balhoofdplaatjes had Union voor de oorlog nog niet. Of: hoe weet je dat het een union is?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Union is een gok.... Ga morgen bij de fiets kijken dus zal dan pas foto's kunnen maken. Balhoofdplaatje is trouwens niet aanwezig...
-
het blijkt een adek te zijn....
Na de fiets opgehaald te hebben direkt even wat speurwerk en licht poetswerk verricht.... En het blijkt 100% zeker een Adek te zijn! Nu is mijn vraag nogsteeds of de fiets na het framenummer te dateren is omdat er verder nergens ook maar iets te vinden is. ( naven, etc)
Groeten Ruben
Groeten Ruben
Ha leuk, een Adek!
Plaats eens wat foto's? Spatbordneus, aanhechting achterrek, evt. koffertje in het achterrek?
Ik geloof niet dat een Adek (in dezelfde fabriek gebouwd als Gruno trouwens) herkenbaar is aan de nummers. Mijne is van ca 1953-54 en heeft nummer 19XXX. Terwijl er zeker al meer dan 20000 gebouwd moeten zijn in de periode voor de oorlog. Misschien kan Fietser er meer over zeggen?
Plaats eens wat foto's? Spatbordneus, aanhechting achterrek, evt. koffertje in het achterrek?
Ik geloof niet dat een Adek (in dezelfde fabriek gebouwd als Gruno trouwens) herkenbaar is aan de nummers. Mijne is van ca 1953-54 en heeft nummer 19XXX. Terwijl er zeker al meer dan 20000 gebouwd moeten zijn in de periode voor de oorlog. Misschien kan Fietser er meer over zeggen?
-
Ga vanavond de schuur even in voor wat meer fotos maar bij deze de fotos die ik tot nu toe heb! Een chromen spatbordneus is nooit gemonteerd geweest zo ver ik kan zien, bagagedrager is gemonteerd aan 2 aangesoldeerde "lipjes" vergelijkbaar met jouw kruisframe, remanker is geschroefd in de achterbrug in plaats van een beugel om de framebuis. Er is geen balhoofdplaatje gemonteerd maar er zijn heel vaag nog overblijfselen te zien van een transfer. Ook is er een 46 tands ( op 4 plaatsen vastgeklonken ) tandwiel gemonteerd.