Burgersfabriek Roermond

Voor alle off-topic zaken.
pfcvos
Berichten: 399
Lid geworden op: 2 okt 2012, 21.48

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door pfcvos »

De Padvinder (in uitstekende staat) heb ik vorige week verkocht. Foto's heb ik wel nog.
De Dr Cuypers is een priesterrijwiel. Werden voor het Bisdom Roermond gemaakt.
Het is een vooroorlogs damesrijwiel,(makkelijk instap) in herenuitvoering met extra versteviging tussen staande en liggende achterbrug (gewicht pastoors).
Later is er een Berini M13 motortje op geplaatst.
De Ernst Casimir komt van Hox uit de Kapellerlaan.
Verkocht naast fietsen ook Engelse motoren (Norton, BSA) en auto’s ; later bromfietsen; had ook een benzinestation.
Zaak stond bekend onder de naam Garage Ernst Casimir.
Van deze zaak heb ik ook nog foto's (copiën) uit de late oorlogsjaren waarbij je ziet dat grote aantallen fietsen door de Duitsers in beslag werden genomen en op een vrachtwagen gezet.
Foto's plaatsen is voor mij een crime, stuur maar een gedetailleerd stappenplan dan wil ik het nog eens proberen.
woon overigens niet ver van je vandaan, in Linne.
Dus bij interesse kom je maar eens aan.
Piet

de naam van de oud medewerker is me weer te binnen geschoten: Harry Schroën en hij woont in Panheel.
Zodra ik hem zie zal ik hem nog eens polsen wat hij allemaal weet en in welke jaren hij hier gewerkt heeft.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door maartenB »

Hoi Piet,
Hoe plaats je fotos:

"Hiervoor geldt een beperking van 0,5MB per foto, en een maximum van 10 foto's per bericht. Verklein zo nodig je foto's dus eerst! Onder het venster waarin je je bericht kunt typen, staat een tabblad 'bijlage of foto toevoegen'. Via de browse-knop selecteer je de foto die je wilt plaatsen (dubbel klik).
Kies 'bestand toevoegen'."

En hier een complete uitleg:
viewtopic.php?f=56&t=117

Meestal is het verkleinen van de foto's het probleem. Laat even weten als dat zo is, ook daar zijn tips voor.


Die Padvinder die je verkocht, is dat dezelfde die op de beurs in Berlicum stond, of zijn er meer in omloop?

groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
cymota
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2012, 18.46

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door cymota »

Leuk om iets op het forum terug te vinden over de Roermondse Burgers Fabriek. Als Limburger was ik al enigszins teleurgesteld dat hierover zo weinig werd vermeld in het Themanummer van Het Rijwiel over Burgers. Na het lezen van het themanummer, in juni 2012, ben ik ook gaan googlelen en in oude Limburgse krantenarchieven gaan zoeken. Ik heb toen nog één en ander gevonden, met de bedoeling daar nog eens wat over te schrijven voor het clubblad. Dat is er nooit van gekomen. Als één van de form-/clubleden uit het Roermondse zich geroepen voelt dit alsnog te doen, wil ik de gevonden informatie graag ter beschikking stellen.
Ik heb zelf ook nog een Ernst Casimir fiets in deplorabele toestand.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door maartenB »

alle kennis over de Roermondse fabriek is zeer welkom!
Gewoon schrijven, dat artikel!
Dat er niet veel in het themanummer stond, is gewoon omdat we het niet weten ....
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door Fongers1952 »

Waarom kunnen er slechts foto's tot 0,5 MB geplaatst worden? dat is toch niet meer van deze tijd? Velen vinden het lastig om foto's te verkleinen en zien daarom maar helemaal van plaatsing af. Kan hier niet iets aan gedaan worden?

Gr, Peter :D
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
TheodK
Berichten: 418
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door TheodK »

ik zou het ook zeer op prijs stellen als er meer over de roermondse vestiging bekend wordt. Ik ben voor het themanummer nog wel op zoek gegaan, maar heb niet veel kunnen vinden. Via google kwam ik nog op een document dat in het rijksarchief in Den Haag zat. Klaas Trapman is toen voor mij wezen kijken maar dat was niet veel bijzonders.
Als je meer weet laat het dan horen .Een artikel voor het blad zou erg leuk zijn. Ik was zelf al van plan om de oud werknemer eens te bellen. ( zwolle is wel ver weg om er even heen te gaan) . Mijn ervaring is echter dat je oudere mensen beter persoonlijk kan spreken. Wil jij dit doen? Je kan zijn adres gewoon in het telefoonboek vinden.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door maartenB »

Fongers1952 schreef:Waarom kunnen er slechts foto's tot 0,5 MB geplaatst worden? dat is toch niet meer van deze tijd? Velen vinden het lastig om foto's te verkleinen en zien daarom maar helemaal van plaatsing af. Kan hier niet iets aan gedaan worden?

Gr, Peter :D
Hoi Peter,
Het probleem is volgens mij dat dit forum, dat op Joomla draait, geen eigen software heeft die automatisch verkleind. Dan kun je zeggen: dat is niet van deze tijd, maar vrijwel elk forum draait op Joomla. Ik meen dat Sandra zich daar flink in heeft verdiept toen het forum werd opgezet.
Als je dus iedereen toestaat grote beelden te plaatsen wordt je forum heel traag: al die beelden moeten geladen worden en een beetje camera maakt beelden van 6 MB...

Als ik me vergis: laat een van de kenners mij ajb corrigeren!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door Fongers1952 »

Hoi Maarten,

Ik twijfel geen seconde aan je uitleg. Ik vermoed alleen dat meerdere forumleden, waaronder ik helaas ook, moeite hebben om foto's te verkleinen. Dit zou mensen vervolgens kunnen ontmoedigen om iets te plaatsen op het forum. Het zou, denk ik, al een heel verschil maken als er foto's tot 1 MB geplaatst zouden kunnen worden. Mijn camera bijvoorbeeld kan foto's maken die zo'n 700 kb groot zijn. Die zouden dan gelijk geplaatst kunnen worden zonder verkleinings"trucs". Ik bezit de kennis helaas niet om een technisch onderbouwde suggestie te doen. Bovenstaande is slechts een gedachtenspinsel van mij

Gr, Peter :D
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Gebruikersavatar
Hans van de Stouwe
Berichten: 248
Lid geworden op: 1 jun 2012, 16.53

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door Hans van de Stouwe »

Voor wie het moeilijk vind om foto kleiner te maken en windows gebruikt. Google even op -Image Resizer for windows- dit is een bestandje van powertoys. Dit downloaden en uitvoeren. De foto die je kleiner wilt maken kun je dan met de rechtse muisklik kleiner maken. Even oefenen voor het juiste grote. Het slaat het op met de zelfde bestandsnam met de maat er bij.
Succes
Waar verstand eindigd. Begint geweld.
Hans van de Stouwe
ciao1968
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2015, 01.31

Re: Burgersfabriek Roermond

Bericht door ciao1968 »

pfcvos schreef:de naam van de oud medewerker is me weer te binnen geschoten: Harry Schroën en hij woont in Panheel.
Zodra ik hem zie zal ik hem nog eens polsen wat hij allemaal weet en in welke jaren hij hier gewerkt heeft.

Hallo pfcvos, Heeft deze mijnheer Schroën een rijwielhandel gehad in Panheel? Zo ja is er op een of andere manier met hem in contact te komen?

Vr gr,

Rody
Plaats reactie