Dit was de eerste tip die Rutger ons vanochtend gaf bij de basiscursus sleutelen. De stemming zat er direct goed in. Toen ik mij vorige maand aanmeldde, ging ik ervan uit dat we met een heel klein groepje zouden zijn. De leden die ik ken van bijeenkomsten en fietstochten zijn immers allemaal reuze handig en ervaren als het gaat om sleutelen. Maar schijn bedriegt. De groep was maar liefst 20 man/vrouw groot. Want bijvoorbeeld een naaf (die makkelijk uit elkaar gaat) ook weer netjes in elkaar zetten (zonder onderdelen over te houden), daar blijken meer mensen moeite mee te hebben.
Vandaag veel gepraat: over de geometrie van de fiets, over het 'waarom' van sleutelen aan een fiets, over het 'schouwen', over gereedschap, over de inrichting van je werkplaats. Behoorlijk wat nieuwe dingen geleerd! Over vier weken de volgende les.
En waarom die bami met sambal? Vanwege de bakjes. In de grote past precies een naaf. De duobakjes zijn handig voor onderdelen links/rechts. En de sambalbakjes zijn uitstekend voor de kogeltjes. Kijk, dat zijn nog eens handige tips

Groet, Sandra