de beursstand op rosmale 12/1/2014

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Plaats reactie
Elibert van Dalen

de beursstand op rosmale 12/1/2014

Bericht door Elibert van Dalen »

hallo allemaal.

vandaag de zondag heb ik samen met piet de beursstand gedaan op rosmalen. voor mij geheel nieuw en nog nooit gedaan, hele leuke ervaring veel gepraat info gedeeld met mensen en wat nieuwe leden weten te strikken, wat opzich al heel mooi is uiteraard!
voor mij ook heel leerzaam en als gazelle verzamelaar helemaal mooi natuurlijk. om over je hobby te mogen vertellen. wat mij betreft doe ik het graag nog eens over. (hoeft niet perse gazelle alleen te zijn.) ;)

piet bedankt voor de leuke dag!! hierbij nog wat foto,s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
asterduc

Re: de beursstand op rosmale 12/1/2014

Bericht door asterduc »

ik was er zaterdag en toen stond die mooie groene kruisframe en de D10 er jammer genoeg nog niet bij.

De beurs was best wel gezellig, maar ... duur, zowel toegang (12 euro), parking (6 euro) als de onderdelen op de markt.
Enkele voorbeelden:
Een plastic handvat jaren 60/70, gewoon, niets bijzonder en zelfs niet als set, durfde men tot 5 euro voor vragen.
Een stel union trappers jaren 60, met staalwol het chroom en de roest eraf geschuurd en dan verzadigd van de olie vroeg de goede man 30 euro voor.
Messing handelaarsplatje 10 euro.
Banden 40 euro
SA 3 AW met trommelrem , gebruikt, 75 euro.

Veel heb ik dus niet gekocht en ik kan me niet voorstellen dat deze handelaren veel verkocht hebben. Ik heb althans niet veel mensen met materiaal zien rondlopen.

Wel leuk vond ik de verschillende clubs die hun mooiste exemplaren kwamen showen.
Daarbij mistte ik wel een Gazelle club :lol: alhoewel dat de Oude Fiets stand was verzadigd van de Gazelle's :lol:
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Elibert van Dalen

ik was er zaterdag ook even.
de prijzen liepen inderdaad ver uit 1. kocht nog wel 3 gazelle bellen voor 5 euro dat is weer een koopje.

voor de rest weinig fiets spullen. maar denk dat er ook meer handelaren naar berlicum gaan. de meeste gaan denk ik toch voor brommers en moters naar rosmalen. vind het wel een mooie beurs zeker omdat er mooie clubs staan.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

maartenB

Bericht door maartenB »

Ik vond het een erg leuke beurs, met name bij en rondom onze stand heb ik genoten van alle gesprekken - ik stond er op zaterdag.
Ik kocht een paar spatborden van het Gazelle model voor 1937, grijze snelbinders, en van die plastic 'ringetjes' die je bij damesfietsen om de buis kunt doen tegen lakbeschadiging. Ook een ouderwetse geslepen reflektor was ik blij mee. Kortom: heel weinig fietsen op de beurs, maar met wat zoeken toch leuke onderdelen en vooral veel aardige mensen!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hallo allen,
Het zag er mooi uit op de stand van de vereniging en ik was er graag heengegaan ware het niet dat ik andere verplichtingen had.
Zag ik nu daar de oude hoge bi van Maarten Waarlé staan? Zag er professioneel uit zoals je dat mag verwachten van een trotse vereniging als de onze.
Mocht er weer eens onderbemensing zijn wil ik nog wel een keertje op de stand assisteren. Ik weet dat het heel gezellig is en je kan mensen echt wat vertellen over onze grote liefde, het oude rijwiel. En daar spreek ik graag over, hoewel soms iets te lang misschien...

Groeten,
Michiel ;)
Elibert van Dalen

mijn beleving het geeft een goed gevoel over je hobby te mogen vertellen en mensen te laten zien hoe mooi de techniek toen als was. zo stond ik met iemand te praten die de liefde voor fietsen wel had maar nog niet een oldtimer bezat. na het 1 en ander vertellen, het boekje over hoe oud is deze fiets te laten zien enzenz werd diegene wel nieuw lid. en dat doet toch wel goed moet ik zeggen. zeker als je dan wat jeugd erbij kunt brengen om ook later nog te kunnen genieten van deze mooie hobby, de hoge bi van maarten was toch wel de trekpleister.

Plaats reactie