Goedemorgen,middag,avond.
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een heel mooie Gitane Nantes waarvan ik denk dat deze ongeveer uit het jaar 1973 stamt. De fiets heeft trappers van het merk LYOTARD en de banden zijn van het merk HUTCHINSON HP 25. De trappers zijn echter aan vervanging toe en de banden eigenlijk net zo. Graag zou ik willen weten of deze originele onderdelen nog te verkrijgen zijn. Ik heb volgens mij heel internet afgezocht maar ik denk dat ik verkeerd zoek. Wie kan mij helpen aan bovenstaande zaken. Is het ook mogelijk om via het framenummer de geboortedatum van deze Gitane te achterhalen?
GITANE NANTES
-
GITANE NANTES
- Bijlagen
-
- IMG_0674.jpg (195.13 KiB) 2804 keer bekeken
Laatst gewijzigd door GITANES-NANTES op 16 jan 2014, 10.06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GITANE NANTES
Beste Gitane,
Het merk pedalen is Lyotard, zonder L is het moeilijk zoeken op internet. Ze zijn er volop hoor, diverse types soms 10 of 20 jaar lang geproduceerd. Banden zijn vergankelijker; het zou toeval zijn om daar zo'n orgineel setje van te vinden in rijdbare staat.
Groeten, Wiel
Het merk pedalen is Lyotard, zonder L is het moeilijk zoeken op internet. Ze zijn er volop hoor, diverse types soms 10 of 20 jaar lang geproduceerd. Banden zijn vergankelijker; het zou toeval zijn om daar zo'n orgineel setje van te vinden in rijdbare staat.
Groeten, Wiel
Re: GITANE NANTES
Zoek voor de pedalen onder Lyotard, vind je gelijk een stuk meer.
http://www.classiclightweights.co.uk/co ... otard.html
voor meer info. Verkrijgbaarheid alleen tweedehands of oude voorraad, aangezien eind jaren 80 het einde was van de produktie. M.i. waren zo ongeveer alle franse racefietsen tot in de jaren 80 voorzien van dit merk pedalen.
Voor de verkrijgbaarheid van de Hutchinson band van dit type geldt, lijkt mij, hetzelfde als voor de pedalen, maar de kans van slagen lijkt me aanzienlijk kleiner. Van Gitane-framenummers weet ik niets.
Groet, Gert
http://www.classiclightweights.co.uk/co ... otard.html
voor meer info. Verkrijgbaarheid alleen tweedehands of oude voorraad, aangezien eind jaren 80 het einde was van de produktie. M.i. waren zo ongeveer alle franse racefietsen tot in de jaren 80 voorzien van dit merk pedalen.
Voor de verkrijgbaarheid van de Hutchinson band van dit type geldt, lijkt mij, hetzelfde als voor de pedalen, maar de kans van slagen lijkt me aanzienlijk kleiner. Van Gitane-framenummers weet ik niets.
Groet, Gert