Gazelle Grand Sport

Plaats reactie
collectocrat

Gazelle Grand Sport

Bericht door collectocrat »

Hallo,

Ik heb een Gazelle Grand Sport staan die ik als stadsfiets gebruikte. Ik was in eerste instantie van plan om er een singlespeedfiets van te maken maar dat project is gestrand. Nu staat ie eigenlijk alleen maar in de weg.

Ik heb met behulp van internet het volgende over de fiets uitgevogeld (ik ga er van uit dat ik dat goed heb gedaan :-) ).

Gazelle Grand Sport
Modele Vitus Depose
Framenummer 4112775 (1959)
Nummer Balhoofdbuis: 5930

Er moet het een en ander aan gebeuren. De fiets mist een ketting en remgrepen. Verder zitten er roestplekken op het frame voornamelijk aan de achterkant. Ik durf geen uitspraak te doen over de originele onderdelen, er zal vast in de loop der jaren het 1 en ander aan veranderd zijn. Verder heb ik nog wat losse onderdelen in een tas erbij zoals een kettingkast.

Is er iemand die interesse heeft? Ik hoef er niet zoveel voor te hebben (Ik denk aan een paar tientjes). Ik heb liever dat hij bij iemand staat die hem kan waarderen. Ophalen kan in Groningen. Ik heb ook nog detailfoto's mocht dat van belang zijn.
Bijlagen
Algemene foto
Algemene foto
DSC00424_s.jpg (356.9 KiB) 4531 keer bekeken
maartenB

Re: Gazelle Grand Sport

Bericht door maartenB »

Leuk aanbod, maar qua bouwjaar zit je verkeerd. Deze is van late jaren 70 - vroege jaren 80.

Lijkt mij geen oldtimer maar gewoon een fiets om lekker op te rijden.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
collectocrat

Hmm, volgende keer de beoordeling maar aan de experts overlaten. Is iemand er geinteresseerd in deze opknapper uit de jaren 80 over te nemen? :D
collectocrat

Er zit trouwens een lichte bocht in het frame bovenste buis. Kan iemand mij vertellen of dat zo hoort? Alvast bedankt.
maartenB

Bericht door maartenB »

nee, die hoort gewoon recht te zijn. Dit lijkt me een typische fiets om gewoon weer als stadsfiets in gebruik te nemen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
collectocrat

Ja, daar komt het dan wel op neer. Es kijken of ik hem voor zo weinig mogelijk kosten weer kan opkalefateren.
Plaats reactie