Gruesse aus Berlin

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Gruesse aus Berlin

Bericht door tredmolen »

Guten Abend geachte nederlandse liefhebbers der oude fietsen,

nadat ik al een eerste reactie op een helaas nu pas gevonden thread omtrent een door mij aan de Nederlanders in het duits / oostenrijkse forum http://www.altesrad.net gestelde vraag geplaatst heb http://oudefiets.nl/forum/viewtopic.php ... 1941#p2268
dient hier dus maar even het officiele gedeelte "afgewerkt" te worden:

Richard mijn naam, 44 jaar oud en van Oost-Friese (D) oorsprong sinds 14 jaren wonend in Berlijn. De jaren 1991 t/m 1997 doorleefde ik in het mooije Groningen. Van daar mijn nederlandse taalkennis, die helaas inmiddels al weer is ingeroest... rust never sleeps, zoals wij dagelijks moeten constateren.

Ik ben al lange jaren bezig met oude fietsen en alles erom heen; de oudste stukken in mijn verzameling zijn momenteel een MARS 1923 en OPEL 1929 (ik heb een voorkeur voor fietsen uit de jaren 20 en 30); als er interesse bestaat, kan ik ze allebei op een gegeven moment aan jullie laten zien..?

Mijn Gazelle 1941, of tenminste de vraag omtrent het er wel of niet aan behorende balhoofdplaatje was hier dus al thema van een - laat ik het "leerzame" noemen - discussie. Ik denk dat ik daar maar binnenkort enige verdere vragen betreffende deze fiets ga plaatsen...

En er zijn nog wel fietsen en vragen, die beter hier (voor-) gesteld moeten worden, omdat het om nederlandse fietsen of in NL gevonden/gekregen fietsen gaat.

Tot dan de groeten vanuit het oosten

Richard a.k.a. tredmolen [a.k.a. tretmuehle (altesrad.net)]
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3862
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gruesse aus Berlin

Bericht door maartenB »

Hallo Richard,
Welkom op het forum!

Kon je die thread over het Gazelle plaatje een beetje volgen, tussen de grappen door? Het eerst getoonde plaatje is dus waarschijnlijk NIET juist.

Open voor je eigen fiets uit 1941 gerust een nieuwe thread in de rubriek 'toerfietsen'. We zullen je met raad en daar terzijde staan.

groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
tredmolen
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 jan 2014, 21.38
Locatie: Berlin

Re: Gruesse aus Berlin

Bericht door tredmolen »

Hoi Maarten,

ik kon die thread perfect volgen. Grappig dat ik nu pas gezien heb, dat er toen over mijn vraag in het andere forum een hele thread geopend werd ( inclusief de erbij horende grappen natuurlijk :-) maar ik had tot nu toe nog niet al te veel op oudefiets rondgelezen... ik besteed toch al te veel tijd aan forumsactiviteiten.

Dat het niet het juiste plaatje is, weet ik en het is dus ook niet op mijn Gazelle terecht gekomen.

Groet, Richard
Vriendelijke groeten uit Berlijn, Richard
Plaats reactie