Nieuwe aanwinst: Albatros, begin jaren 50

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Sandra

Nieuwe aanwinst: Albatros, begin jaren 50

Bericht door Sandra »

Vanmiddag mijn nieuwste aanwinst opgehaald. Misschien niet een heel bijzondere fiets, maar ik vind het toch leuk om het te delen. Het is een Albatros, dat was het B-merk van Mustang. Hij is begin jaren 50 bij de fabriek zelf gekocht, door de vader van een groot gezin. Natuurlijk werd het een damesfiets, de fiets moest in de loop van de jaren door meerdere kinderen gebruikt kunnen worden.
Een Albatros was per definitie een goedkoop uitgevoerde fiets, dat zie je ook terug in deze fiets.
Uiteindelijk belandde de fiets op een zolder, en daar bleef hij staan tot een paar jaar geleden. Een van de zoons (pensioengerechtigde leeftijd inmiddels) heeft de fiets meegenomen en weer rijdend gemaakt: nieuwe banden, kettingkast, koplamp (wel oud) en een remnaaf. En nu mocht de fiets dan toch weg: er komt een verhuizing aan en ze hebben straks minder ruimte. In mijn schuur heb ik gelukkig nog wel een plekje vrij :)
De fiets rijdt nog prima, en is met een framemaat van 54 cm ook nog eens goed passend voor mij.
Ik ga er nog wel een en ander aan doen, de remnaaf gaat er in ieder geval uit, en ik ga het lakwerk aanpakken (uiteraard niet overlakken hoor).
image.jpg
image.jpg (237.15 KiB) 2759 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (698.16 KiB) 2759 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (868.08 KiB) 2759 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (888.62 KiB) 2759 keer bekeken
JocoFoto

Re: Nieuwe aanwinst: Albatros, begin jaren 50

Bericht door JocoFoto »

Gefeliciteerd met deze aanwinst voor de collectie!
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Plaats reactie