Goede avond,
Ik ben van plan om zaterdag a.s. mijn 1930 Gazelle van zolder te halen en eindelijk rijdbaar te maken. De fiets is uitgerust met een dynohub uit 1936 (het eerste type dynohub) en om deze weer netjes aan te sluiten ben ik op zoek naar een redelijke lengte voor oorlogs verlichting draad. Wie-o-wie heeft er toevallig iets liggen?
Groeten Ruben
"Gevlochten" verlichtingdraad
Re: "Gevlochten" verlichtingdraad
Hallo Ruben
Je moet voor katoen omvlochten stroomdraad kijken op de site van Histoparts.com en dan ,, stroom kabels en toebehoren ,, .
Onder aan staat zwarte 1.5 qmm ik neem aan dat dat 1.5 mm is maar vraag het voor de zekerheid .
Succes
Groet Gerrit Kan
Je moet voor katoen omvlochten stroomdraad kijken op de site van Histoparts.com en dan ,, stroom kabels en toebehoren ,, .
Onder aan staat zwarte 1.5 qmm ik neem aan dat dat 1.5 mm is maar vraag het voor de zekerheid .
Succes
Groet Gerrit Kan
ik moest daar toch een bestelling plaatsen, heb wat van dat draad meebesteld.
Ik hou je op de hoogte. 1,5 mm is de koper oppervlak als je het doorsnijdt. Wie met Pi kan rekenen kan dan ook de diameter bepalen
Ik hou je op de hoogte. 1,5 mm is de koper oppervlak als je het doorsnijdt. Wie met Pi kan rekenen kan dan ook de diameter bepalen

Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Oké dan! Excuus voor mijn late reaktie maar ik hoor graag van je.
Groeten Ruben
Groeten Ruben
ik heb het vandaag binnengekregen maar is echt veel te dik!
Verder zoeken dus ......
Verder zoeken dus ......
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Oké... Erg jammer.... Verder zoeken dus! Wel erg bedankt voor de moeite.