Om onder het genot van een kopje koffie te bekijken

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
gerritkan

Om onder het genot van een kopje koffie te bekijken

Bericht door gerritkan »

De nieuwe veilingscatalogus van Copake auctions is weer online te bekijken .
Altijd leuk om te zien wat er word aangeboden .
Om er een echt koffie klets item van te maken , welke fiets of voorwerp zou je wel willen kopen en waarom ?

http://www.copakeauction.com/bicycles/pages/2014.
maartenB

Re: Om onder het genot van een kopje koffie te bekijken

Bericht door maartenB »

Doe mij de Singer safety maar, en och, die 56 inch Columbia standard neem ik er dan ook bij!

en jij, Gerrit?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
rocknroller

Bericht door rocknroller »

Nr 300, de Columbia Safety. Prachtige vorm en een leuk projectje voor de 'winter'.
gerritkan

Bericht door gerritkan »

Ja ik heb ook een verlanglijstje nou ja lijstje .
Er is genoeg leuk spul te koop daar .
Een Eagles high wheel safety nr 30 of de Special Star no 42 .
Valt trouwens nog niet mee om daar op te komen heb ik eens gezien op een YouTube filmpje .
De Victor 1884 tricycle is ook wel leuk om te hebben wel wat lastig mee te nemen zonder aanhanger .
Ook van Victor model C safety no 54

Mooie trilling dempers te zien bij de Singer 1888 no 46 bij het stuur en achterwiel , jammer dat dat op mijn Singer zit .

Als ik dan toch zo gretig bezig ben een Hub en Safety lamp kan er nog wel bij in m'n lampen verzameling en een Search olie lamp ook wel .
Ik zag ook nog leuke Balhoofdplaatjes .

Nu stop ik maar .
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha Gerrit,
Als we nou eens steenrijk zouden zijn dan kwam het allemaal goed
met die fietsen!

Wat ik wel een leuke fiets vind is die Facile. ;Die kleine hoge bi met hefbomen naar achter.
Ik vind dat een mooi systeem en een goed antwoord op de hoge bi
Ik denk dat het ouder is dan het kangaroo type fietsen met die kettingen en tandwielen en ook wat beter . De trapasjes van de kangaroo aan beide zijde hebben meen ik wel de neiging om te kantelen (speling op de lagers)omdat ze kort zijn gebouwd.
Dat geeft dan een kantelend tandwiel en dat wil je niet.

Ja doe mij die Facile maar...

Groeten,
Maarten
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Wel hier komt mijn wensenlijstje.

Welke ik mooi vind is (ze zijn bijna allemaal erg fraai)

1) 1869 Boneshaker labeled Paul Hood & Co. King William St. London. 37" front, 32" rear wheels.

2) 1888 Singer 54" high wheel ordinary. Original unrestored

3) 1893-1893 Victor Model C hard tire safety

4) Rare C. 1890 Gormully & Jeffery female hard tire safety

Soms mooi van lelijkheid...

Ik heb maar eens een paar biedingen gedaan. (kleine dingetjes)

Groeten,

Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

Michiel: heb je echt biedingen gedaan? Hoe krijg je dat spul dan naar Nederland? Met dat gedoe met douane invoerrechten enzo?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Maarten,

Het zijn geen grote objecten. Lampen en wat klein spul. Dat is niet zo duur om uit te voeren. Bovendien maar eens zien of ik het spul krijg door mijn biedingen.

Voor fietsen lijkt het me ook geen probleem enneh die Amerikanen zijn een stuk sneller met transport dan bijvoorbeeld de Engelsen. Ik heb een set luchtfilters voor mijn Triumph besteld en die vent gebeld waar het bleef na 2x onbeantwoorde emails. Had ie het eind januari nog over de kerstdrukte.
Moet niet veel gekker worden dan ga ik mijn Triumph spullen in America bestellen... Vaak heb je je spul na een ruimen week al binnen.

Groeten,
Michiel ;)
maartenB

Bericht door maartenB »

ja maar is zo'n veilinghuis dan bereid om dat spul in te pakken en op te sturen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.....
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Even tussendoor;

Ik heb in verband met een Australische fiets weer eens opgezocht hoe ellendig veel je aan invoerbelasting kwijt bent.

Het blijkt mee te vallen.
Enige tijd is het 21% BTW geweest maar omdat iedere slimmerik via England zijn/haar dingen liet komen (laag tarief) liep Nederland eerder geld mis dan dat ze verdiende op die belastingverhoging.

Nu blijkt het dus terug gedraaid en is het 6% geworden (plm de europesche norm).
Dat betaal ja dan over fiets, veilingkosten, transport en verzekering. Nog altijd snel en hoop geld maar in ieder geval niet meer zo absurd als met die 21 %

Groeten,
Maarten
Plaats reactie