FranxUnion stelt voor.
-
Re: FranxUnion stelt voor.
Thanx! Op naar volgend project.
Een jaren 80 of 90 Raleigh met een thema op/aan de fiets.
Frame en spatborden zijn vanmiddag alwéér geschuurd!
Een jaren 80 of 90 Raleigh met een thema op/aan de fiets.
Frame en spatborden zijn vanmiddag alwéér geschuurd!
-
Neues project!
Voor over een tijdje, misschien komt ie bekend voor? Hij komt van Marktplaats en heb 'm van de week opgehaald. Een Phoenix Sprinter uit 1979..
Staat is vrij op en over dus ik hoop niet dat ik puristen beledig als deze wederom een Fixie/Singlespeed stijl gaat krijgen. (wellicht ook niet, even kijken hoe en wat).
Verder ben ik nu bezig met een leuk eigen brouwseltje aan onderdelen om een thema-fiets van te maken. Wordt erg leuk naar mijn smaak!
Eerst even foto's van de Phoenix!
Voor over een tijdje, misschien komt ie bekend voor? Hij komt van Marktplaats en heb 'm van de week opgehaald. Een Phoenix Sprinter uit 1979..
Staat is vrij op en over dus ik hoop niet dat ik puristen beledig als deze wederom een Fixie/Singlespeed stijl gaat krijgen. (wellicht ook niet, even kijken hoe en wat).
Verder ben ik nu bezig met een leuk eigen brouwseltje aan onderdelen om een thema-fiets van te maken. Wordt erg leuk naar mijn smaak!
Eerst even foto's van de Phoenix!
- Bijlagen
-
- Phoenix 1979 (8).JPG (348.51 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (7).JPG (254.43 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (6).JPG (331.84 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (5).JPG (158.31 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (4).JPG (243.89 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (3).JPG (266.22 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (2).JPG (346.49 KiB) 6623 keer bekeken
-
- Phoenix 1979 (1).JPG (248.74 KiB) 6623 keer bekeken
Let wel goed op je achterste pads van je wiel dat je je ketting nog behoorlijk kan spannen bij een fixie.
Vriendelijke groeten
Stakkes
Vriendelijke groeten
Stakkes
Wat een lijk idd!
Gezien je vorige creaties, ga je hier vast weer iets leuks van maken!

Gezien je vorige creaties, ga je hier vast weer iets leuks van maken!

Less is more 

-
Wonderwel is er gisteren een broertje bijgekomen. Of beter.. een half broertje! De Phoenix staat nu naast een Fongers.
Beide voorzien van veel 'intercycle' dus Batavus aanduidingen.
De vele overeenkomsten zijn erg leuk om te bestuderen.
De Fongers is rijdbaar en ziet er beter uit, Deze zal qua stijl en opzet denk ik ook wel grotendeels originel blijven.
(wellicht van 5-sp Simplex naar de 10-sp Shimano van de Phoenix updaten). De Poenix is niet rijdbaar dus zal een rat-style Fixed gear worden. Vooralsnog een leuk duo op de foto.
Beide voorzien van veel 'intercycle' dus Batavus aanduidingen.
De vele overeenkomsten zijn erg leuk om te bestuderen.
De Fongers is rijdbaar en ziet er beter uit, Deze zal qua stijl en opzet denk ik ook wel grotendeels originel blijven.
(wellicht van 5-sp Simplex naar de 10-sp Shimano van de Phoenix updaten). De Poenix is niet rijdbaar dus zal een rat-style Fixed gear worden. Vooralsnog een leuk duo op de foto.
- Bijlagen
-
- DSCF7576.JPG (197.99 KiB) 6546 keer bekeken
-
- DSCF7574.JPG (477.18 KiB) 6546 keer bekeken
-
- DSCF7537.JPG (419.66 KiB) 6546 keer bekeken
-
- DSCF7541.JPG (449.05 KiB) 6546 keer bekeken
-
Zo, deze week eindelijk maar eens een flinke proefrit van 20km op deze gemaakt. Het gekozen thema is geinspireerd op de oude politie USA series zoals 'Chips'. Hij 'een Raleighframe' met veel police-opsmuk rijdt heerlijk en je hoort 'm niet eens.
Deze manier van bouwen bevalt me wel! Sja, wat is er niet aangedaan? Eigenlijk alles vanaf frame op foto..
Deze manier van bouwen bevalt me wel! Sja, wat is er niet aangedaan? Eigenlijk alles vanaf frame op foto..
- Bijlagen
-
- Raleigh Police Patrolbike (41).JPG (471.84 KiB) 6498 keer bekeken
-
- Raleigh Police Patrolbike (43).JPG (419.85 KiB) 6498 keer bekeken
-
- Raleigh Police Patrolbike (9).JPG (345.43 KiB) 6498 keer bekeken
-
- Raleigh Police Patrolbike (7).JPG (384.13 KiB) 6498 keer bekeken
-
- Raleigh Police Patrolbike (14).jpg (65.3 KiB) 6498 keer bekeken
-
De Phoenix racer en Fongers racer krijgen langzaam gestalte
Phoenix frame is helemaal schoon en vetvrij. Veel roest is (overtollig) weg maar nog wel zichtbaar, de (aanwezige) lak is glad gepolijst, zo krijg je een mooie patina/gebruikslook die niet smerig overkomt. De trapas en crank zijn ingeruild voor de Fongers crank en as. Dit omdat de Fongers een racr wordt met twee voorbladen en de fongerscrank naar de Phoenix gaat omdat deze één voorblad heeft. De Fixie wielen zijn besteld en een oud stuurtje is gekozen. Wordt een leuk en clean stelletje.
Ook is er nog een Giant frame bij gekomen, zit ook al een beetje in mijn hoofd hoe die moet worden...
en we klussen weer verder!
Phoenix frame is helemaal schoon en vetvrij. Veel roest is (overtollig) weg maar nog wel zichtbaar, de (aanwezige) lak is glad gepolijst, zo krijg je een mooie patina/gebruikslook die niet smerig overkomt. De trapas en crank zijn ingeruild voor de Fongers crank en as. Dit omdat de Fongers een racr wordt met twee voorbladen en de fongerscrank naar de Phoenix gaat omdat deze één voorblad heeft. De Fixie wielen zijn besteld en een oud stuurtje is gekozen. Wordt een leuk en clean stelletje.
Ook is er nog een Giant frame bij gekomen, zit ook al een beetje in mijn hoofd hoe die moet worden...
en we klussen weer verder!
Laatst gewijzigd door FranxUnion op 10 feb 2014, 20.05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, Zal zo´n vaart niet lopen. Hij staat idd op Marktplaats.
mensen denken dat je sinterklaas bent en bieden de helft aan wat ze al in onderdelen hebben gekost. Maar goed, je mot het treffen.
Het is gewoon te leuk om te doen, fietsen ombouwen verbouwen
De phoenix is rap klaar denk ik. Zal wel puristen commentaar op komen... maarja, dat was zooo'n lijk daar wilde toch niemand iets mee.
Ook nog bezig met een Giant frame uit jaren 90/00. Gaat een soort van cruiser worden, alles kaal gemaakt, eraf geslepen.
Gewoon terugtraprem met zeer groot stuur. lekker simpel!
Zal weer eens wat foto's posten binnenkort.

mensen denken dat je sinterklaas bent en bieden de helft aan wat ze al in onderdelen hebben gekost. Maar goed, je mot het treffen.
Het is gewoon te leuk om te doen, fietsen ombouwen verbouwen
De phoenix is rap klaar denk ik. Zal wel puristen commentaar op komen... maarja, dat was zooo'n lijk daar wilde toch niemand iets mee.
Ook nog bezig met een Giant frame uit jaren 90/00. Gaat een soort van cruiser worden, alles kaal gemaakt, eraf geslepen.
Gewoon terugtraprem met zeer groot stuur. lekker simpel!
Zal weer eens wat foto's posten binnenkort.
-
Vandaag weer eentje af!
Was een Giant GSR700 (frame), nu een Raleigh Cruiser.
Owwww wat rijdt ie lekker! Ik was er vanmiddag niet vanaf te trappen!
, Ik voelde me weer 8 jaar oud met die brede bandjes en dat oversized breed stuur!
Was een Giant GSR700 (frame), nu een Raleigh Cruiser.
Owwww wat rijdt ie lekker! Ik was er vanmiddag niet vanaf te trappen!

- Bijlagen
-
- Raleigh EuroCruiser (1).jpg (55.24 KiB) 6404 keer bekeken
-
- Raleigh EuroCruiser (11).JPG (390.84 KiB) 6404 keer bekeken
-
- Raleigh EuroCruiser (23).JPG (385.04 KiB) 6404 keer bekeken
-
- Raleigh EuroCruiser (12).JPG (495.26 KiB) 6404 keer bekeken
-
- Raleigh EuroCruiser (7).JPG (405.16 KiB) 6404 keer bekeken