Hallo beste fietsliefhebbers, kan iemand mij helpen aan een Gazelle linker crank met redelijk tot mooi chroom? Die van mij is erg gepit als je begrijpt wat ik bedoel. Lengte is 19 cm, hart tot hart is 17 cm (nagenoeg) Hoor het graag en bij voorbaat dank
Ik heb niks voor je, maar ik weet wel dat niet alle Gazelle crancks hetzelfde zijn. Kun je even een foto van de oude plaatsen? Is het er één met of zonder gootje? Verder is het lettertype geloof ik van belang? Misschien heb ik wel een adresje voor je of ik kijk even op mijn werk.
Wat ik zoek is een "gladde" crank, zonder gootje dus, met een lengte van 19 cm en hart tot hart 17 cm. (het mag ook een crank met gootje zijn maar dan heb ik ook de rechter crank met kettingblad nodig)
Het is voor een Gazelle nr 8 uit 1953 met het opschrift GAZELLE
Dank je
Hoi Yorick, als het chroom nog mooi is ben ik zeker geïnteresseerd. Laat maar weten wat hij moet kosten. Omdat hij als brievenbuspost kan zou dit een mooie optie zijn, dan hoef ik niet tot Berlicum te wachten. Mijn oude crank is geroest, daarom zoek ik een andere. Alvast bedankt
We hebben drie verschillende op het werk liggen. Dus ik heb echt een paar foto's van jouw oude cranck nodig. Daarnaast wil ik even de lengtemaat en de asdiameter hebben, zodat ik kan nagaan of ook dat klopt.