Wil grrag weten wat voor fiets ik heb. en hou oud het is.

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
angel_dewie

Wil grrag weten wat voor fiets ik heb. en hou oud het is.

Bericht door angel_dewie »

foto 4
foto 4
2014-02-21 15.03.11.jpg (151.53 KiB) 3289 keer bekeken
foto 3
foto 3
2014-02-21 15.03.00.jpg (147.5 KiB) 3289 keer bekeken
foto 2
foto 2
2014-02-21 15.03.33.jpg (147.52 KiB) 3289 keer bekeken
foto 1
foto 1
2014-02-21 15.03.38.jpg (138.55 KiB) 3289 keer bekeken
Hallo,

Ik ging laatst met mijn fiets naar de fietsenwinkel voor een nieuw slotje.
Volgens de verkoper heb ik een mooi oud exeplaar en dat ie graag gewild zou zijn door verzamelaars en of fietsen hobby`s, en vooral in zijn staat zoals ie nu verkeerde, zou ik een aardig zakcentje mee kunnen verdienen.

Ik ben er eerlijk gezegd niet echt op ingegaan maar maakte wel een grapje in de zin dat als ik het zou verkopen dat ik hem weet te vinden. Hij heeft me serieus verzocht om dat zeker te doen en dat ie het al te graag wil overnemen.

Nu ben ik ondertussen wel heel nieuwsgierig geworden naar wat voor fiets ik heb en of ie echt wat opleverd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen en of adviseren.

Alvast bedankt,

Dewie
JocoFoto

Re: Wil grrag weten wat voor fiets ik heb. en hou oud het is

Bericht door JocoFoto »

Hoi Dewie,

Leuke fiets met veel details, inderdaad in goede staat. Het merk kan ik zo 1 2 3 niet thuisbrengen.

De fiets zal zo uit eind zeventiger/begin tachtiger jaren komen, dus het is nog een youngtimer.

Wat betreft de waarde, ik verwacht niet dat er erg veel verzamelaars zijn die specifiek zo'n fiets willen hebben. Als de fiets er over 50 jaar nog net zo goed uit ziet, dan wel! :D

Dus de waarde zal min of meer hetzelfde zijn als iedere andere tweedehands fiets in deze staat. Maar als de fietsenmaker hem leuk vindt, dan heeft hij er misschien nog een paar tientjes extra voor over.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
angel_dewie

Bericht door angel_dewie »

Dank je wel voor de reaktie.

Door de interesse van die verkoper was heel nieuwesgierig geworden.

Ik heb in elk geval een goede fiets :D .
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Silux als merk ken ik niet. Het lijkt me een Franse of Belgische, gezien het kleine alu kettingschermpje. Een mooie alu Pletscher bagagedrager uit Zwitserland (circa jaren 1960-1970). De fiets lijkt mij zoals al gezegd een 70-er jaren fiets.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie