Aerofort Den Haag
-
Re: Aerofort Den Haag
Leuk mensen! Zou mooi zijn dit wrak weer rijdend en glimmend te kunnen maken, zeker omdat het een fiets is uit mijn geboortestad.
-
Mocht iemand nog eens een arofort tegenkomen hoor ik het graag,
sinds kort ben ik erachter gekomen dat mijn over over grootvader Anton Rothengatter de bewesuste fietsen fabriek in denhaag runde.
Schijnt dat veel van deze fietsen nu nog in Indonesie in gebruik zijn.
lijkt mij fantastisch om zo'n fiets te hebben als een soort van erfstuk, en nog mooier om opa ermee te verrassen.
gegroet D.Rothengatter
sinds kort ben ik erachter gekomen dat mijn over over grootvader Anton Rothengatter de bewesuste fietsen fabriek in denhaag runde.
Schijnt dat veel van deze fietsen nu nog in Indonesie in gebruik zijn.
lijkt mij fantastisch om zo'n fiets te hebben als een soort van erfstuk, en nog mooier om opa ermee te verrassen.
gegroet D.Rothengatter
Ik ben er dus één tegengekomen uit 1955. Leuke fiets met allerlei geinige details die ik nog niet eerder heb gezien en met een douomatic van Sachs ( er staat 55 in de as ). Een leuke fiets die ik voor een paar tientjes overneem.
Correctie, Dit gaat dus om een drieversenllingsnaaf van Sachs, Ik had een dergelijk naaf en hendel nog niet eerder gezien.
Gisteren heb ik hem met plezier verkocht aan een man die in zijn jonge jaren, in de jaren vijftig, voor Arofort de wielen heeft gespaakt en de transfers plaatste. Het is niet eens onwaarschijnlijk dat hij dat ook bij deze Arofort heeft gedaan. Gaaf dat hij bij hem dus terecht komt.
Gisteren heb ik hem met plezier verkocht aan een man die in zijn jonge jaren, in de jaren vijftig, voor Arofort de wielen heeft gespaakt en de transfers plaatste. Het is niet eens onwaarschijnlijk dat hij dat ook bij deze Arofort heeft gedaan. Gaaf dat hij bij hem dus terecht komt.
-
-
De fiets welke op marktplaats stond verleden week en door een ander forum-lid is opgemerkt is in mijn bezit gekomen
Ik vind het een leuke eenvoudige fiets welke nog redelijk origineel is.
Ben er in ieder geval erg blij mee

Ik vind het een leuke eenvoudige fiets welke nog redelijk origineel is.
Ben er in ieder geval erg blij mee

Gave fiets! Ik had mijn oog er ook op laten vallen.
mooie klassieker !