Een Sturmey-Archer-ding

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
fietser

Een Sturmey-Archer-ding

Bericht door fietser »

De fietsenmaker in onze straat vond dit ding in zijn la, een Sturmey-Archer-ding:
sa-ding1.jpg
sa-ding1.jpg (34.26 KiB) 3890 keer bekeken
sa-ding2.jpg
sa-ding2.jpg (35.75 KiB) 3890 keer bekeken
Het is nog oude voorraad van de vorige eigenaar van de fietsenzaak en onze fietsenmaker vroeg zich af waar dit ding voor was. Ik vraag me dat inmmiddels ook af. iemand een idee? Je zou ermee b.v. een koplamp op de lamphaak kunnen vastschroeven maar daar heeft Sturmey-Archer toch niets mee te maken? Ben benieuwd of iemand dit ding kent.

Groeten,
fietser
peterl

Re: Een Sturmey-Archer-ding

Bericht door peterl »

het zijn de knoppen van de versnellingshendel van een Raleigh Chopper met een AW 3 naaf van Sturmey-Archer . Ook de losse handels hadden deze knoppen op Chopperachtige fietsen.

m.vr.groet
Peterl.
fietser

Bericht door fietser »

Inderdaad, als ik naar afbeeldingen google van "Raleigh Chopper" zie ik deze rode knoppen. Bedankt, Peter, je hebt altijd een deskundig antwoord paraat. :)
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

inderdaad wat hierboven staat.

sa heeft trouwens ook verlichting de dynohub incl koplamp.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Hoi,

Erg interessant, maar jammer genoeg niet de knoppen of doppen voor de verstellers van de SA S5 naaf. Je zal er maar naar op zoek zijn, zeker in die kleur. Het vraagt om een zeer specifieke liefhebber. Op Ebay zou hij ze wel kwijt kunnen raken, op MP geef ik 'm weinig kans.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie