Een nieuw gezicht

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Napoleon

Een nieuw gezicht

Bericht door Napoleon »

Hoi allemaal, ik ben sinds vandaag lid van het forum. Ik ben Cora, historica, nieuwe fietsfan, en wil graag met jullie kennismaken. Ik ben nog vrij nieuw in het restaureercircuit. Ik heb een Gazelle Kwikstep (jaar onbekend) die ik roestvrij heb gemaakt. Mijn vriend heeft voor mijn verjaardag een Gazelle racefiets opgeknapt, en nu zijn we samen bezig aan een oude Batavus racefiets bezig. Ik ben dus altijd op zoek naar tips, suggesties, etc.

Ik heb zelf een knutselweblog, dit is wat er met mijn gazelle gebeurd is (vergeleken met wat jullie doen, is dit natuurlijk peanuts). Ik ben wel nieuwsgierig naar het beter leren opknappen van fietsen!
maartenB

Re: Een nieuw gezicht

Bericht door maartenB »

leuk om die knutselweblog te lezen!
Welkom op het forum,
groetjes,
Maarten

PS: doe je als historica ook research naar de (sociale) fietsgeschiedenis?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
berkers41

Bericht door berkers41 »

Weer een Gazelle adept erbij kan nooit kwaad :-)
Welkom.
En waar je nu nog consessies moest doen, omdat je onderdelen niet vond; op dit forum zitten, naast kennis, erg veel onderdelen bezitters, die graag bereid zijn te helpen, doneren of verkopen.
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Hoi Cora,

Nou, als je zo bezig bent heb je niet genoeg vrije tijd volgens mij :P
Leuk hoor, die fiets. Helemaal lentefris met dat blauw/wit.
Fijne tekst ook.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Sandra

Bericht door Sandra »

Kijk nou, een fiets-klussende vrouw! Dat vraagt om een extra welkom op dit door mannen gedomineerde forum :D

Groet,
Sandra
Napoleon

Bericht door Napoleon »

Bedankt voor het warme welkom! Ik doe zelf geen onderzoek naar fietsgeschiedenis, al heeft de fiets natuurlijk wel een prominente rol in de geschiedenis gespeeld. De vouwfiets werd bijvoorbeeld al in de Tweede Boerenoorlog gebruikt. Mijn voorkeur ligt bij de geschiedenis van Oost-Europa

En Sandra, de dames komen nog wel ;) This is a man's world, this is a man's world / But it wouldn't be nothing, nothing without a woman or a girl. Komt goed!
Plaats reactie