Beste mensen,
Aangezien ik het leuk vind om andere liefhebbers te ontmoeten en samen te sleutelen, kwam ik op leuk idee. Wie dat wil kan bij mij leren om (versnellings)naven te reviseren. Ik heb slechts plaats voor één à twee mensen per keer.
Uiteraard zitten er wel kosten aan de onderdelen verbonden, tenzij je zelf je onderdelen meeneemt. Voor de volgende naven kunnen we een aardig eind komen:
- Sturmey Archer: AW, AG, AB(C), KB, K en de modernere naven tussen 1990 en 2008.
- F&S Torpedo: Freilauf (en clones van andere merken), Modell 55 en enkele andere. Geen Modell 53 en 29. Beperkte onderdelen voor de Doppeltorpedo.
Na revisie kan de naaf eventueel meteen ingespaakt worden. Ik heb niet alle spaaklengtes, dus wat meenemen is wel verstandig. Voor 36 gaats 28 x 1 1/2 velgen gebruik ik meestal 308 mm spaken, die ik dan over vier kruis.
Ik heb een aantal velgen, dus van te voren even informeren wat ik heb of zelf wat meenemen. Er hangen enkele 40 gaats velgen tussen mijn voorraad in 26 inch (staal en alu) en één in 28 inch.
Ik hoor het wel.
Groeten, Y.
Naven reviseren
Naven reviseren
Sportief fietsend!
-
Re: Naven reviseren
Hoi Yorick,
Leuk initiatief,
misschien maak ik graag nog een keer gebruik van je aanbod.
Gr, Peter
Leuk initiatief,

Gr, Peter
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Hoi Yorick, wat een leuk initiatief!
Ik kom graag een keer een middagje bij je 'knutselen'. Tijdens de sleutelcursus (morgen weer
) doe ik ook heel wat nieuwe kennis en vaardigheden op, maar er blijft nog heel veel over om te leren en/of handiger in te worden. Zeker voor een versnellingsnaaf heb ik nogal wat gezag
Dus... count me in! Ik stuur je ook wel even een PM.
Groet, Sandra
Ik kom graag een keer een middagje bij je 'knutselen'. Tijdens de sleutelcursus (morgen weer

Dus... count me in! Ik stuur je ook wel even een PM.
Groet, Sandra
Jullie zijn van harte welkom. Stuur maar een keer een PM met een voorstel voor een datum.
Groeten, Y.
Groeten, Y.
Sportief fietsend!