Onderdelen FW naaf

Plaats reactie
Durabo88

Onderdelen FW naaf

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een aantal onderdelen, waarvan ik hieronder de codering zal geven. In het bestand op http://www.sturmey-archerheritage.com/f ... w-1012.pdf is te zien om welke onderdelen het gaat.

K804A - Gear indicator for long axle
K807ZA - Gear indicator coupling complete
K526A - Axle key
K813B - Compensator spring
X8 - Collar for compensator spring
K530B - Clutch spring

Wie kan en wil helpen mijn naaf weer compleet te maken?

Met vriendelijke groeten,

Y.
Sportief fietsend!
Gert V.

Re: Onderdelen FW naaf

Bericht door Gert V. »

Heb zelf een FG ingebouwd in een wiel en een niet-ingespaakte FG in losse onderdelen. Van beide weet ik niet hoe compleet en werkend ze zijn. Uiteindelijk is mijn doel er een werkend over te houden, dus waarschijnlijk houd ik wel wat over. Ik ga hier nog wel eens naar kijken, maar reken niet op al te korte termijn, er moet immers ook nog gewoon gefietst worden.

Groet, Gert
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste mensen,

Een korte update. Inmiddels ben ik klaar met de revisie van mijn FW naaf. Onderdelen heb ik her en der gescharreld of aangepast. Dat laatste betref het dwarsbalkje met schroefdraad, deze moest uitgeboord worden voor de FW. Dat kon met een moderne variant van het dwarsbalkje wel, omdat deze niet meer oppervlaktegehard worden.

Bedankt voor alle hulp.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
frank.henderickx1

Bericht door frank.henderickx1 »

Je moet eens kijken op Tony Hadland's blog over SA. Er is in Engeland zeker een website van iemand die oude SA onderdelen via het internet verkoopt. Frank
Plaats reactie