Wie weet het bouwjaar van mijn Gazelle Impala Omafiets ?

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Gazellemarienberg

Wie weet het bouwjaar van mijn Gazelle Impala Omafiets ?

Bericht door Gazellemarienberg »

Hallo mensen.

Weet iemand hoe oud mijn gazelle impala omafiets is ?
Het framenummer is: GH617974

De fiets heb ik in de buurt weten te kopen, De oma van wie ik hem gekocht heb heeft deze fiets zoals hij zegt meer dan 20 jaar op zolder laten slapen, En dat is te zien !

Het is in mijn ogen een super mooi oud beestje. Met nog de originele vredestijn banden zonder zij reflectie en met gazelle in het loopvlak. een rond achterlicht (ik noem het een varkensneus) en een nordlicht koplamp en dynamo. Originele linnen jasbeschermers met gazelle opdruk zoals ik kan zien zijn alle logo's en lijnen nog volledig intact. De originele verlichting werkt perfect. Er zit ook een origineel (ik denk een oud) gazelle zadel op welke in nieuwstaat is.

Heb trouwens nog bijna niks aan de fiets gedaan, Alleen even schoongemaakt banden opgepompt en dat was het zo ongeveer ;)

En trouwens:! ;) wat vinden jullie van de fiets ?

Groeten Pieter
Bijlagen
impalagazelle2.jpg
impalagazelle2.jpg (427.95 KiB) 4187 keer bekeken
impalagazelle1.jpg
impalagazelle1.jpg (395.6 KiB) 4188 keer bekeken
Impalagazelle.jpg
Impalagazelle.jpg (343.42 KiB) 4188 keer bekeken
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.
Trebel

Re: Wie weet het bouwjaar van mijn Gazelle Impala Omafiets ?

Bericht door Trebel »

Die fiets ziet er mooi uit zeg!

Als ik het goed heb (ben geen kenner ;)) betekenen serienummers met 2 letters (eerste G) en 6 cijfers dat de fiets gemaakt is tussen 1974 en 1981. Het eerste cijfer duidt het exacte bouwjaar aan, in dit geval een 6. Je fiets komt dus uit 1976.
Gazellemarienberg

Re: Wie weet het bouwjaar van mijn Gazelle Impala Omafiets ?

Bericht door Gazellemarienberg »

Oké, dus wel redelijk op leeftijd !

Ik ga hem van het weekend verder oppoetsen en ik moet even naar de achternaaf kijken. Deze wil nog wel is als je remt en dan weer verder wil fietsen een lang dood punt hebben dat je de trappers zeg maar een keer of 4 rond kunt trappen zonder dat je vooruit gaat, Knap irritant als je ff snel een kruising wil oversteken ;)

Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Gazelle is niet voor even! Maar voor heel je leven.
Plaats reactie