mijn restauratieproject

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
sleurhut

Re: mijn restauratieproject

Bericht door sleurhut »

Gaaf!, leuk om eens zo'n vroege racefiets te zien (een echte racefiets, geen baanfiets die op de weg gebruikt word).

Inmiddels al gewend aan het doortrappen? Hoop mijn baanfiets binnenkort voor het eerst in te gaan zetten voor dagelijks vervoer maar ben beetje huiverig hoe het gaat in de stad zo zonder freewheel...

veel succes met afbouwen!

Joost
Sandra

Bericht door Sandra »

heb het vast heel omslachtig gedaan maar volgens mij is er beeld.
maar uhh, als ik nu de foto's van mijn pc haal dan zijn ze hier toch weg??
Ze zijn nu zichtbaar, dus helemaal goed. Door de manier waarop je ze nu hebt geplaatst, zijn ze feitelijk gekopieerd naar het forum. Dat betekent dat ze echt hier op de site staan, en dus niet verdwijnen als jij je computer opschoont. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Tip voor de volgende keer: je hebt nu voor iedere foto een apart bericht aangemaakt. Dat is natuurlijk prima, maar je kunt ook meerdere foto's in één bericht plaatsen.

Groet, Sandra
rubberduck

Bericht door rubberduck »

Sandra schreef:

Tip voor de volgende keer: je hebt nu voor iedere foto een apart bericht aangemaakt. Dat is natuurlijk prima, maar je kunt ook meerdere foto's in één bericht plaatsen.

Groet, Sandra
Ok, dat zoek ik nog wel eens uit dan.
bedankt voor de info.
rubberduck

Bericht door rubberduck »

sleurhut schreef:
Inmiddels al gewend aan het doortrappen?

veel succes met afbouwen!

Joost
Ja had er eigenlijk een foto van moeten maken, maar als je goed kijkt zitten er twee freewieltjes op
Een kleine links en een grote rechts, of andersom.
Vroeger waren er nog geen versnellingen, dus als er berg op of af gereden moest worden, dan moesten de renners even het acherwiel eruit draaien, wiel omdraaien, en weer verder in een andere versnelling verder fietsen.
dus voor mij gewoon een free wheel, aan beide kanten.
heb er alleen een achterrem op zitten nu, (nog geen update foto.)
dus een gewoon simpel knijpremmetje van staal.
de kaarslamp zit ook al gemonteerd, en inmiddels ander banden eop.
Zit alleen nog op de kleding te wachten, komt zaterdag binnen, zondag de eerst grote fietstocht tussen de snelle jongens.
Meld me gewoon heel nonchalant aan de start zondag, wollen trui aan. reservebinnenbanden om de schouders en trappen maar.

Ja carbon is leuk enzo, maar dit is veel leuker.
van de week een proefrit gemaakt, 2 pubers haalden mij in, wat is dat dan!!!!!!!! :lol:
sleurhut

Bericht door sleurhut »

Haha niet gezien, heb ook een flipflop naaf zoals deze zo mooi worden genoemd. vast tandwiel aan de ene kant en een freewheel aan de andere kant. Heb alleen een voorrem omdat ik toch alleen de fixed gear kant wil gebruiken. 70% van de remkracht komt van de voorrem, achterrem gebruik ik me benen wel voor :lol: . Welk verzet heb je erop? Heb nu 52 17 erop zitten maar denk dat dit aan de zware kant is voor nu.

joost
Plaats reactie