Onderdelen Tandem

Plaats reactie
allardschaap

Onderdelen Tandem

Bericht door allardschaap »

Hoi,

Ik zoek voor mijn oude 1936 Tandem nog wat onderdelen.Afbeelding

https://plus.google.com/photos/11452890 ... 9495507409

Ik weet het merk nog niet, lijkt op Locomotief maar het balhoofdplaatje zegt iets anders?Afbeelding

Het stuur voor is niet orgineel, wie weet wat er ongeveer op hoort en of heeft nog een? ook missen de knijpers. Afbeelding

Naar achter toe loopt deels een stang maar die wordt aangedreven door een afgebroken remkabel; Afbeelding dus ik ga ervan uit dat er knijpers met kabel op het stuur hebben gezeten.
Nu kan ik er wel een paar oude racefiets / sport knijpers opzetten maar wellicht zat er wat anders op, wie?

Het stuur achter is wellicht ook niet orgineel, wie weet wat er op hoort en of heeft er nog een.

De zadels zijn lelijk verschillend, wie heeft nog zo'n oude, logge, verschoten leren Lepper of Vassad over?

En last but not least, wat voor verlichting zou er op gezeten hebben?

Groeten,

Allard
HJvMontfort

Re: Onderdelen Tandem

Bericht door HJvMontfort »

Ik heb nog wel een aantal zadels, in verschillende staten van ontbinding en zo goed als nieuw!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
fietser

Bericht door fietser »

Het is inderdaad een Locomotief-tandem. D.w.z. Locomotief leverde de fiets, maar je komt ze onder allerlei (grossiers)merken tegen. Als je de transfer op het balhoofd nog eens echt groot fotografeert en bij goed licht (niet te donker maar ook geen felle zon) wil ik wel kijken of ik hem kan plaatsen. En misschien kun je zelf ook een paar letters in de transfer lezen?

'
allardschaap

Bericht door allardschaap »

Locomotief tandem nu. Heb er oude sturen en zadels opgezet, het schitterende oude fietstasje kon ik echt niet laten liggen bij de Arm :-)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (466.27 KiB) 3657 keer bekeken
Plaats reactie