Hallo allemaal

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
FietsenmakerijJanson

Hallo allemaal

Bericht door FietsenmakerijJanson »

Een hele goededag.Dit is mijn eerste ervaring op een forum en ben erg nieuwsgierig wie en wat ik hier ga tegenkomen.
Ik ben Mischa. Uit ALkmaar. Ik heb een eigen fietsenwinkel en heb dus van mijn hobby mijn "werk" gemaakt voor zover ik dit werk wil noemen. Ik vind het fantasties. Nieuwe fietsen,Oude fietsen.Alle maten en soorten het maakt mij niet uit. Zolang er liefde voor is. Ben me steeds meer aan het toeleggen naar wat ik leuk vind om te doen. En ben helemaal gek van oude fietsen. De kwaliteit. Het ambacht wat ervan af straalt en de mensen die ze waarderen. Dus ik wil meer me oude fietsen gaan werken. Onderhouden,maar meer restaureren. Oude fietsen weer nieuw leven inblazen. En dan doel ik niet alleen op echt oude fietsen van 100 jaar oud maar ook oude fietsen van iets van 30 jaar bijvoorbeeld. Dus wil graag mensen tegen komen hier die dezelfde passie delen en die me een beetje wegwijs kunnen maken in deze wereld. Heb wat foto's van mijn eerst project voor een klant. Ik wens jullie een prettig dag of avond en hoor graag wat van jullie.
Bijlagen
Het eerste project!!
Het eerste project!!
eerste project.jpg (87.97 KiB) 2960 keer bekeken
allardschaap

Re: Hallo allemaal

Bericht door allardschaap »

Hallo Mischa,

Welkom hier, er zijn idd veel mensen hier die jou passie delen.
Ik ben er ook zo een, woon sinds kort in Utrecht en ben mijn kleine verzameling wat aan het bijhouden en of aanvullen.

Veel plezier op dit Forum,

Gr. Allard
nihola

Bericht door nihola »

welkom bij deze leuke bende.
Ben zelf een transport aan het restaureren van iemand daar ik 7 fietsen uit zijn stalling mocht hebben. Welke bandenmaat staat erop deze fiets want ik kan niks meer van maten vinden op de buitenband alsook van de binnenband, bij het meten van de velg kom ik op 584 wat mogelijk is natuurlijk, Karl
Groeten Karl
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Micha,

Welkom op het forum. Leuk om weer iemand uit dezelfde provincie erbij te hebben. Rijdt er nog een beetje oud materieel rond in Alkmaar?

Ik probeer momenteel ook van mijn fietsenhobby mijn werk te maken, maar niet in de vorm van een eigen zaak. Mij interesseert ook bijna alles aan fietsen, oud en modern. Vooral versnellingsnaven vind ik altijd een uitdaging om uit elkaar te halen en te repareren. Tegenwoordig wordt dat bijna niet meer gedaan, heb ik begrepen. Fabrikanten leveren allen complete binnenwerken, dus is het modules vervangen.

Waar zit je eigenlijk in Alkmaar met de zaak?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie