Bouwjaar Stokvis

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
pimoso

Bouwjaar Stokvis

Bericht door pimoso »

Ik heb sinds kort een Stokvis type A Tourist! Ik ben dolblij dat ik weer een heb. Hij heeft helaas geen zadel, het trommeltje ontbreekt en ik twijfel of de kettingkast origineel is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beelden zeggen meer dan woorden! Er zit een Solar koplamp en dynamo op, Schweinfurt Torpedo achternaaf. Kan iemand mij vertellen wat voor merk het achterlicht is? Er staat iets in een soort vleermuis symbool met een duivels kopje, maar kan het niet lezen. Het is geheel van aluminium. Uit welk bouwjaar is deze Stokvis? Heeft iemand een los trommeltje voor me? Of een complete bagagedrager? Qua zadel wil ik eigenlijk hetzelfde type als op mijn vorige stokvis zat, klik op de foto, enige beeld dat ik heb van die fiets:
Afbeelding
Afbeelding
Weet iemand wat voor zadel dat precies is?
De standaard is daar ook op te zien, die zoek ik ook.

Groeten!
Laatst gewijzigd door pimoso op 23 aug 2014, 22.59, 1 keer totaal gewijzigd.
maartenB

Re: Bouwjaar Stokvis

Bericht door maartenB »

de achternaaf is gemerkt met een A, dat staat voor 1958 en past goed bij de rest van de fiets.
Het achterlicht is van wepewe, er zit een switch op voor de 2 lampjes die erin zitten. Is het ene lampje stuk, zet je de switch om en gaat het andere lampje verder. echt gaaf. Er zit er ook een op mijn Juncker van 1957., zie foto.

PS: die brommers is een foute fotokeuze? :P
Bijlagen
Juncker 1957 016-klein.jpg
Juncker 1957 016-klein.jpg (178.7 KiB) 4883 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Trebel

Bericht door Trebel »

maartenB schreef:PS: die brommers is een foute fotokeuze? :P
Ik denk het niet... Op het hoekje van de foto's is telkens een stukje fiets te zien ;)

Ps. Wel gaaf die achterlichtjes zo, ik denk dat ik ze wel eerder heb gezien, maar nu pas is duidelijk waar dat witte knopje voor is...
pimoso

Bericht door pimoso »

Geweldig dat achterlicht, er zit inderdaad een wieltje in met twee lampjes. Helaas ontbreekt bij die van mij het hendeltje en de zijglaasjes:
Afbeelding

Nou ja graven in bakken op een beurs is geen straf....maar ik geloof dat ik de belangrijkste net heb gemist, die in Berlicum?
JasperA

Bericht door JasperA »

Ook gemonteerd op een Gruno tandem blijkbaar...
Bijlagen
DSC_0835.JPG
DSC_0835.JPG (193.2 KiB) 4802 keer bekeken
DSC_0833.JPG
DSC_0833.JPG (253.91 KiB) 4802 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
KoosSmits

Bericht door KoosSmits »

Deze achterlichtjes werden eind jaren vijftig op veel merken toegepast o/a. ook op Burgers.
N K F op het balhoofd betekent Nederlandse Kroonrijwielen Fabriek te Uden
hier werden in de jaren vijftig ook de RAP bromfietsen afgemonteerd.De fabriek was al voor de oorlog in handen van Stokvis.
Groeten, Koos
Plaats reactie