Pas deze Veeno opgehaald, er zat een Union stuur op.
Nu (zie foto) heb ik er eerst een meer passend, vlak model Germaan stuur opgezet.
Het liefst toch een Veeno stuur in dit model.
Er is vast niet iemand die fietst op een Germaan met een Veeno stuur?
En mocht iemand om het Germaan stuur verlegen zitten..
Perfect is 'ie niet, maar best nog in goede staat.
Vriendelijke groet, Erwin
Gezocht; een stuur voor mijn Veeno
Gezocht; een stuur voor mijn Veeno
- Bijlagen
-
- 000_0007-4.jpg (223.25 KiB) 5389 keer bekeken
Re: Gezocht; een stuur voor mijn Veeno
Hallo ik heb nog een Veeno fiets staan met framenummer 90355.
Ik weet niet of het stuur origineel is. groet, Roef
Ik weet niet of het stuur origineel is. groet, Roef
Goedendag roef.
Welk model Veeno is het?
Als er Veeno op het stuur staat, is dat waarschijnlijk origineel.
Misschien was de chroomkwaliteit van dat merk niet zo geweldig, omdat ik niet één Veeno heb met z'n eigen stuur..
Het Germaan stuur ziet er in ieder geval goed uit.
Vr groet Erwin
Welk model Veeno is het?
Als er Veeno op het stuur staat, is dat waarschijnlijk origineel.
Misschien was de chroomkwaliteit van dat merk niet zo geweldig, omdat ik niet één Veeno heb met z'n eigen stuur..
Het Germaan stuur ziet er in ieder geval goed uit.
Vr groet Erwin
Er staat niets op het stuur.. waar zou het kunnen staan?
De fiets heeft een balhoofdlogo van Veeno. Verder zwart zonder transfers (overgeschilderd??) De spatborden zijn zwart en in goede staat met goudkleurige strepen. zal morgen proberen foto te plaatsen. verder Torpedo Schweinfurt naaf. groet!
De fiets heeft een balhoofdlogo van Veeno. Verder zwart zonder transfers (overgeschilderd??) De spatborden zijn zwart en in goede staat met goudkleurige strepen. zal morgen proberen foto te plaatsen. verder Torpedo Schweinfurt naaf. groet!
hierbij de foto's
- Bijlagen
-
- veeno1.jpg (218.59 KiB) 5324 keer bekeken
-
- veeno2.jpg (140.71 KiB) 5324 keer bekeken
-
- veeno3.jpg (216.29 KiB) 5324 keer bekeken
-
- veeno4.jpg (234.46 KiB) 5324 keer bekeken
-
- veeno5.jpg (174.99 KiB) 5324 keer bekeken
Goedendag Roef.
Het is een zelfde Veeno, met wat hoger frame (66cm meen ik) als de fiets waar ik eens een voorvorkvraag over stelde.
De vork van uw fiets lijkt vervangen te zijn, het is geen Veeno vork.
Volgens mij is het een universele vervangingsvork, aan de vorm te zien van de vorkscheden en het kroonkapje.
Ik heb een paar identieke in de schuur hangen n.l.
En het stuur lijkt me ook niet bij deze fiets horen, volgens mij hoort er een recht model stuur op.
Zo'n recht stuur ben ik ook naar op zoek, met Veeno er op.
Trouwens, de reden van het vervangen van de voorvork kan dezelfde zijn als de reden waarom ik die van mij vervangen had; doorgeroeste vorkeinde(n)
In de vorkschede aan de linkerkant (al fietsend bekeken) zit bij Veeno ter hoogte van de dynamobeugel een gat als doorvoer voor de draad van de lamp.
Waarschijnlijk was dit origineel afgedicht met rubber of kit, maar bij mijn Veeno's is het wat ruime gat gewoon open.
En als het dan een buitenfiets is (mijn 66cm Veeno was een studentenros) kan er water in het gat lopen, en kan het er aan de onderzijde niet uit, et voilá.
Wat betreft de link naar Marktplaats; ik had in mijn vraag over de voorvork (met gevleugelde V erop) ook een foto, met vraag, bijgevoegd over een stuur dat ik heb met dit 'Vo' logo.
Ik dacht ook dat het Veeno zou kunnen zijn, maar ik begreep (excuus, weet zo niet meer wie het antwoord gaf..) dat het van de fabrikant Vernichro was!
Het is een zelfde Veeno, met wat hoger frame (66cm meen ik) als de fiets waar ik eens een voorvorkvraag over stelde.
De vork van uw fiets lijkt vervangen te zijn, het is geen Veeno vork.
Volgens mij is het een universele vervangingsvork, aan de vorm te zien van de vorkscheden en het kroonkapje.
Ik heb een paar identieke in de schuur hangen n.l.
En het stuur lijkt me ook niet bij deze fiets horen, volgens mij hoort er een recht model stuur op.
Zo'n recht stuur ben ik ook naar op zoek, met Veeno er op.
Trouwens, de reden van het vervangen van de voorvork kan dezelfde zijn als de reden waarom ik die van mij vervangen had; doorgeroeste vorkeinde(n)
In de vorkschede aan de linkerkant (al fietsend bekeken) zit bij Veeno ter hoogte van de dynamobeugel een gat als doorvoer voor de draad van de lamp.
Waarschijnlijk was dit origineel afgedicht met rubber of kit, maar bij mijn Veeno's is het wat ruime gat gewoon open.
En als het dan een buitenfiets is (mijn 66cm Veeno was een studentenros) kan er water in het gat lopen, en kan het er aan de onderzijde niet uit, et voilá.
Wat betreft de link naar Marktplaats; ik had in mijn vraag over de voorvork (met gevleugelde V erop) ook een foto, met vraag, bijgevoegd over een stuur dat ik heb met dit 'Vo' logo.
Ik dacht ook dat het Veeno zou kunnen zijn, maar ik begreep (excuus, weet zo niet meer wie het antwoord gaf..) dat het van de fabrikant Vernichro was!
okay, bedankt voor je info over de fiets. Jammer dat er geen origineel stuur op zit. Ik ben helemaal niet bekend met deze fietsen. als je iemand weet die
interesse heeft.. contact me. groet!
interesse heeft.. contact me. groet!