Locomotief Tour de France

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gerard

Re: Locomotief Tour de France

Bericht door Gerard »

remurk schreef:Oh ja, het frame is niet van Reynolds, maar van ROBU6LM Leight Weight Tube. Groet, Rutger
En dat zou dan van het metaalbedrijf ROBUR uit Helmond moeten zijn.

Groet,
Gerard.
varkensneus achterlicht Gazelladdict
Viscount

Re: Locomotief Tour de France (vervolg)

Bericht door Viscount »

Vandaag heb ik het frame, voorvork, kettingscherm en spatborden opgehaald bij het straal- en coatbedrijf in Utrecht. Ze hebben de spullen netjes behandeld in nagenoeg de originele kleur
In de afgelopen tijd heb ik de onderdelen al schoongemaakt en het aluminium gepoetst en kan ik nu met de opbouw beginnen.

Ik zoek nog iemand die het achterwiel voor me kan vlechten (die vaardigheid ben ik nog niet meester namelijk...).

Ik twijfel of de trapas nog terug te plaatsen is, hij lijkt erg ingelopen. Ik zal een fotootje plaatsen, het zou fijn zijn om jullie commentaar te krijgen.
Gert V.

Bericht door Gert V. »

Hallo,

Ik heb zelf ook een min of meer vergelijkbare Locomotief uit '55, ook in vergelijkbare staat. Ik ben aan het bedenken wat ik er nu mee wil, dus ben benieuwd naar het resultaat van het herlakken. Wil je vertellen wat het gekost heeft? Kan ik dat meenemen in mijn overwegingen.

Ik ben zelf redelijk handig geworden in het spaken van wielen, gewoon door het te proberen. Ik vind het niet heel ingewikkeld, het komt echter wel behoorlijk precies dus ik heb zeker geen haast tijdens het bouwen ervan. De door mij gespaakte wielen doen het in ieder geval allemaal nog. Ik weet niet waar je woont (regio Utrecht, vermoed ik), maar ik wil wel een wiel (helpen) spaken. Ik kan je echter zeker aanbevelen het gewoon te proberen, online is heel veel te vinden over het hoe en wat. Mocht je hulp nodig hebben, laat maar weten.

Groet, Gert
Viscount

Bericht door Viscount »

Beste Gert,

Zeer bedankt voor je reactie. Voor het stralen en coaten ging ik in zee met de firma Van Rijn Coating op industrieterrein Lage Weide in Utrecht. De prijs die zij berekenen is afhankelijk van hetgeen er moet gebeuren. Ik betaalde voor mijn werk (stralen en coaten) 100 euro exclusief BTW.

Ik wil graag leren hoe je een wiel vlecht en probeer er tijd voor te vinden. Ik kom er bij je op terug. Wil je me jouw e-mail adres sturen a.u.b.? Dat kan naar B punt A punt I punt Boeding apestaartje gmail punt com

Fijne fiets dag gewenst!
Plaats reactie