Soms loop je tegen iets ouds aan; gister in een bric a brac zaakje in Groningen een Fongers standaard van rond 1910 gevonden. Er zit nog een soort van jute op een van de haken en de onderzijde is met leer omkleed om hem vast te pakken. Mooie smeedijzeren poten met opschrift. Bedoeld als show-standaard voor een herenrijwiel. Gaan we even voorzichtig restaureren.
In hetzelfde zaakje stond ook een mooie groene Fongers DSL uit 1955 (met Fongers voorband), nauwelijks gebruikt, ook maar meegenomen.
groet, Jos
Fongers standaard
Fongers standaard
- Bijlagen
-
- poot standaard2.jpg (316.2 KiB) 6508 keer bekeken
-
- standaard.jpg (189.85 KiB) 6508 keer bekeken
- Hans van de Stouwe
Re: Fongers standaard
En dat zomaar op een modale -alhoewel met die hitte- zaterdag. Prachtig! En ik kan me zo voorstellen dat je er niet al een stuk of 10 van hebt. Dus met een huppelpas naar huis. Gefeliciteerd!
Arjan
Arjan
Mooi zo'n standaard! Ook handig om een frame te displayen zoals ik bij George Chardon heb mogen aanschouwen die ook een dergelijke Fongers standaard heeft.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Mooie vondst Jos. Wellicht ook weer iets dat in de vakantietijd boven water komt? Of had dat zaakje het allang staan.
Groet theo
Groet theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Het gaat om een bijzonder zaakje in de Groninger binnenstad 'Roest', dat oud industrieel materiaal te koop aanbiedt. Kijk maar eens op de website. Standaard en fiets (zie foto's) komen bij particulieren uit de stad vandaan; er is echt nog veel oud interessant materiaal onder de mensen.
- Bijlagen
-
- DSL kettingkast.jpg (316.34 KiB) 6451 keer bekeken
-
- DSL as found.jpg (306.98 KiB) 6451 keer bekeken
Top vondsten! Goed gesnuffeld.