Trapas

Plaats reactie
Trebel

Trapas

Bericht door Trebel »

Zoals te zien in dit topic: link

Zoek ik een vervangende trapas voor een gazelle damesfiets. Te lang gewacht met het kopen van een as op ebay, dus nu is er helemaal niets te vinden. Wie heeft nog wat voor mij liggen? (vooral de goede maat cups zijn moeilijk te vinden :( ).
De afmetingen zijn:

Diameter as, midden: 17,3mm.
Diameter as, bij bevestiging crank: 16mm
Lengte as: 14,1cm?*
Cups: 38mm

- Albert
Trebel

Re: Trapas

Bericht door Trebel »

Hey allemaal,

Er heeft nog niemand gereageerd, dus bij deze een herinnering aan mijn oproep :)

Vooral een setje cups met een buitenmaat van 38mm zijn niet te vinden. Dus als iemand nog wat heeft liggen, graag!

Edit: Ook als iemand een adres heeft waar het misschien te vinden is, houd ik me aanbevolen...
Trebel

Bericht door Trebel »

Hey :),

Ik ben nog steeds op zoek naar vervangende onderdelen voor de trapas... Er is her en der op internet wel wat te vinden, maar nooit met een goede lengte as.

Iemand die nog tips heeft, of wat heeft liggen, ik houd me aanbevolen!

PS. Met een andere schuifmaat kom ik op net iets andere maten?!

Diameter as, bij crank: 15,8mm
Lengte as: 14,2cm (Deze schuifmaat is wel lang genoeg)
Cups: Hetzelfde, 38mm :)

- Albert
Bandenplakker

Bericht door Bandenplakker »

Dag Albert,

Ik woon in Utrecht en ik heb mijn inventaris eens nagekeken. Daaronder zijn zés (slag)cups van 38 mm, dus daar zitten vast wel twee bij met een goede conditie. Gratis af te halen.

Dirk
Trebel

Bericht door Trebel »

Beste Dirk,

Even een snelle reactie: Ik woon zelf een eindje weg, maar er valt vast wel wat te regelen. Ik ga echter eerst op vakantie tot aankomende vrijdag (heb nog net even tijd om de berichten op het forum te lezen). Daarna zal ik nog wel een berichtje typen met wat meer gegevens.

Alvast bedankt!
Trebel

Bericht door Trebel »

Beste Dirk,

Ik heb binnenkort eindelijk tijd om met deze fiets bezig te gaan, daarvoor kan ik de cups goed gebruiken. Zou je mij een e-mailtje kunnen sturen op oudefiets@dgrf.nl ? Dan kunnen we even overleggen over het vervolg.

Groeten,

Albert
Plaats reactie