Union 169170

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
HJvMontfort

Re: Union 169170

Bericht door HJvMontfort »

Een nieuwe dag een nieuwe wijsheid

De laatste keer dat ik de fiets gebruikte heb ik lek gereden, hierna besloten de fiets eens onder handen te nemen.

De voornaaf wilde niet uit de vork geraken op normale manier (vraag me af hoe men hem er ooit in gekregen heeft eigenlijk.)
Afbeelding

Geen idee hoe ik deze fiets nou echt eer aan kan doen, hij is eigenlijk te ver heen om er mee door te fietsen dus dan toch eens een totaalrestauratie?
Afbeelding

Op de trapas vind ik een 7 en in de balhoofdset staat 3B37
Afbeelding

Afbeelding

Daarmee denk ik dat Fietser het bij het juiste eind had en deze fiets van 1937 moet zijn.

Zou de bendix naaf dan origineel zijn? dat leek mij ergens wel aannemelijk!?
Afbeelding
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
maartenB

Bericht door maartenB »

Hoi Harrie,
De voorvork was oorspronkelijk voorzien van dichte gaten, dan buig je de vork open om de naaf eruit te halen. Later hebben ze die gaten open gezaagd.
Restaureren of zo laten? Tsja, dat is de vraag. Die scheur in het spatbord is nog wel te lassen in elk geval.

groetjes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
HJvMontfort

Bericht door HJvMontfort »

maartenB schreef:Hoi Harrie,
De voorvork was oorspronkelijk voorzien van dichte gaten, dan buig je de vork open om de naaf eruit te halen. Later hebben ze die gaten open gezaagd.
Restaureren of zo laten? Tsja, dat is de vraag. Die scheur in het spatbord is nog wel te lassen in elk geval.

groetjes!
Maarten
Mijns inziens de vork zo laten. Tenzij ik een nieuwe zou vinden. Het spatbord mag inderdaad wel een lasje ik neem het eens mee naar mijn baas die is daar aardig bekwaam in. Als die er geen oplossing voor ziet word het denk ik hardsolderen
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
Plaats reactie