Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
reneke

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door reneke »

Denk dat ik mijn Fongers HF-60 ook meeneem naar Norg, heb er sinds de fongerstocht in Groningen geen clubtocht meer op gereden. Was toen de ergste roestbult, valt nu mee.
Groeten uit Ter Apel en tot zondag.
JasperA

Bericht door JasperA »

Mooi geworden zeg!

Met nog wat eigen restauratie projecten voor de boeg ben ik toch vooral beniewd naar het hoe.

Het plaatje van hoe de fiets er initieel uit zag laat bijvoorbeeld veel roest en 'open' plekken zien in de lak en ook de velgen ogen erg roestig. Uiteindelijk is de fiets en de lak weer zeer fraai geworden. Wat is het geheim?
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
arjank

Bericht door arjank »

Heel fraai, Jos! Unieke onderdelen, al stond de Berko 'm ook prima. TM uit B heeft het prachtige reclamekarton van dit verlichtingssetje. Je vergeet trouwens nog de mooie Van Mouwerik of is het een Hopmi?

Groet, Arjan
jrietveld

Bericht door jrietveld »

@ Jasper: ik maak roestplekken op eenvoudige wijze weer toonbaar: ontroesten met een borstel (zonder de omliggende lak te beschadigen) en dan met een doekje met zijdeglans zwarte lak de roestplekken een of tweemaal licht insmeren (heel dun), zodat de oneffenheden zichtbaar blijven, maar de roestkleur weg is. Niet geschikt voor dagelijks gebruik in weer en wind maar prima voor 'beschutte' restauratie-objecten.

@ Arjan: dank; het Telephone cijferslot heb ik in de eerste ronde al gemonteerd.

groet, Jos
Cvandooren@planet.nl

Restauratie van een fongers fiets

Bericht door Cvandooren@planet.nl »

Nu nog een keer.

Bij een boedelopruiming kwamen wij in een schuur een oude fongers fiets tegen.
WIE ZOU ZO,N FIETS KUNNEN RESTAUREREN.
Foto beschikbaar op cvandooren@planet.nl

Hoor graag
Met vriendelijke groet,\Christiaan van Dooren
Plaats reactie