Turner fiets uit Alkmaar

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
GlennS

Turner fiets uit Alkmaar

Bericht door GlennS »

Hallo allemaal, ik heb recent een oude Turner fiets gekocht op een markt. Ik kan er echter niks over vinden. Weten jullie iets van de fiets of het merk zelf? Is dit een zeldzame fiets of valt dat wel mee? Hij is naar mijn weten nog vrij origineel.
Bijlagen
1IMG_4454.jpg
1IMG_4454.jpg (489.66 KiB) 2130 keer bekeken
1IMG_4450.jpg
1IMG_4450.jpg (335.45 KiB) 2130 keer bekeken
1IMG_4451.jpg
1IMG_4451.jpg (494.55 KiB) 2130 keer bekeken
1IMG_4449.jpg
1IMG_4449.jpg (479.9 KiB) 2130 keer bekeken
Eysfan

Re: Turner fiets uit Alkmaar

Bericht door Eysfan »

Hallo GlennS,

Je hebt inderdaad een leuke, vrij zeldzame fiets op de kop getikt. Van Turner heb ik wel gehoord maar weet er verder weinig van. Misschien dat een van de forumleden uit de omgeving van Almaar meer kan vertellen.

Damesfietsen met parallelframe uit de periode 1950-1970 zijn nog een beetje een stiefkind bij de liefhebbers van historische fietsen. Uit het straatbeeld zijn ze al vrijwel verdwenen en een exemplaar met originele lak, biezen en transfers verdient dan ook om bewaard te worden. Een voorzichtige poetsbeurt* kan van deze Turner weer een goed uitziende fiets maken.

*) Met een licht reinigende autowas zoals Turtlewax is de lak weer glanzend te krijgen. Wel oppassen met de biezen en transfers, hier slechts heel licht overheen gaan. En met een dotje staalwol wordt het chroom ook weer toonbaar. In de was gezet zal het niet verder roesten.

Groeten,
Sjoerd
Plaats reactie