Zolang als ik mij kan herinneren fiets ik al op oude rijwielen. De interesse is eigenlijk begonnen met mijn krantenwijkfiets, want dat moest toch wel een stevige zijn. Het werd een Juncker herenfiets uit de vijftigerjaren. Deze fiets is inmiddels al lang weer de deur uit, want ik heb het nu over ongeveer 30-35 jaar geleden.
In de daarop volgende jaren zijn verschillende fietsen de revue gepasseerd. Voornamelijk de welbekende zwarte opa/omafietsen. Waarbij ik mij eigenlijk nooit zo interesseerde voor de originaliteit of merk van deze fietsen (jammer).
Maar verstand komt met de jaren zeg maar... Nadat het frame scheurde van de omafiets waar ik al een aantal jaren op fietste. Ging ik op zoek naar een leuke vervanger.
In mijn woonplaats kwam ik een leuke nostalgische fiets tegen., merkloos en samengesteld uit verschillende onderdelen. (wat ik toen nog niet wist). Deze fiets is de katalysator geweest, het zogenaamde duwtje in de rug, naar authentieke nostalgische rijwielen..
Inmiddels heb ik twee Fongers herenrijwielen, een HF60(Nick bedankt) en een HZ60 beide uit 1950 (frameletter R)
Beide fietsen moet nog het een en ander aan gebeuren. De HZ60 ligt op dit moment uit elkaar en heeft zijn owatrol behandeling gehad.
Tot zover mijn introductie