Open Monumentendag zaterdag 13 september in Utrecht

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Kaspar

Open Monumentendag zaterdag 13 september in Utrecht

Bericht door Kaspar »

Jawel, weer een bericht over het evenement rondom de Maliebaan. Eerst 's ochtends vanaf 10 uur een fietstocht langs Utrechtse (open) monumenten. Daarbij doen we zowel de stad (onder de Dom door!) als de ommelanden aan (het prachtige en rustig befietsbare gebied met Amelisweerd en Fort Rhijnauwen ten oosten van Utrecht).
's Middags vanaf een uur of 13 op de Maliebaan (speciaal afgezet) voor 'wedstrijden' in behendigheid en elegantie.

LAATSTE NIEUWS: de VPRO televisie interviewt ons lid mevrouw Koos Steendijk op de Maliebaan voor een programma over Vrouwen en Fietsen

LAATSTE NIEUWS: de organisatie die de Tourstart 2015 voorbereid is ook aanwezig op de Maliebaan. Zij zijn geinteresseerd in samenwerking met De Oude Fiets.

Zie ook het laatste nummer van Het Rijwiel. Meer laatste nieuws volgt op dit Forum. Schrijf je vast in en meldt met welke fietsen je komt!

Namens de organisatie (samen met Open Monumentendag Utrecht)
Kaspar Hanenbergh
Kaspar

Re: Open Monumentendag zaterdag 13 september in Utrecht

Bericht door Kaspar »

LAATSTE NIEUWS: korting voor leden De Oude Fiets op toegang Spoorwegmuseum! Het Stationsgebouw is natuurlijk vrij toegankelijk op Open Monumentendag. Deelnemers aan het evenement op de Maliebaan krijgen 25% korting op het museumterrein daarachter. Aanbieding geldig op de dag zelf, maar ook tot eind oktober. Ivm. 175 jaar spoor zijn er unieke locomotieven van voor 1850 (!) uit Engeland, Frankrijk en Duitsland te zien. Watertanden voor stoom- en techniekliefhebbers;-)
Kaspar

Bericht door Kaspar »

LAATSTE NIEUWS: burgemeester Jan van Zanen van Utrecht. Hij geeft het startsein bij één van onze wedstrijden. Ook schijnt hij het wel aan te durven om een hoge bi te bestijgen... We zullen zien...
Bij het thema Op Reis past natuurlijk ook de (oude) vouwfiets. Leden die een mooie originele Quickstep, een oude parachutistenfiets of een Moulton deelfiets of een andere oude vouwfiets meenemen zijn daarom ook van harte welkom. Het spoorwegmuseum besteedt aandacht aan de combinatie fiets&trein!
reneke

Bericht door reneke »

Combinatie fiets&trein: Dat is mooi ik kom met de trein en neem mijn fiets mee. :P
Groeten uit Ter Apel
maartenB

Bericht door maartenB »

Ik kom ook en probeer mijn dochter mee te krijgen. Dat wordt een hoge bi + een Hirondelle retro direct of evt. twee stuks hoge bi - als ze er tegen die tijd veilig op kan rijden. Goed initiatief Kasper en Michiel!
Bijlagen
hirondelle retro directe maart 2011 002.jpg
hirondelle retro directe maart 2011 002.jpg (82.29 KiB) 9793 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Kaspar

Bericht door Kaspar »

Maarten,

Helemaal goed. Twee hoge bi's zou heel mooi zijn. Ik zag je in Norg heel mooi langzaamrijden. Dat komt goed uit bij de behendigheidswedstrijd op de Maliebaan;-)
Ook andere fietsen natuurlijk meer dan welkom. Zo was Gerrit Kan met zijn vriendin in Norg mooi met het thema vouw/deelfiets bezig. Dat zou op de Maliebaan ook mooi passen!

LAATSTE NIEUWS: ter gelegenheid van Open Monumentendag het boek Op Reis. Met een mooi overzicht van gebouwen en voertuigen die daar mee te maken. Ook eindelijk een plekje voor de fiets in dit boek onder de titel Niets boven de Fiets! Het verschijnt in een grote oplage. Ik ga kijken of ik exemplaren kan regelen voor de deelnemers...
Michiel Röben

Open Monumentendag 13 september

Bericht door Michiel Röben »

Beste Forumleden,
Nog even misschien ten overvloede, maar wel noodzakelijk wil ik oproepen om zaterdag 13 september met uw oude fiets, hoge bi, safety, mooie antieke vouwfiets en wat niet meer mee te doen aan de wedstrijden op de Maliebaan in Utrecht.

We hebben een mooie rit door Utrecht op het programma en een aantrekkelijk programma met een afsluitende borrel in de wachtkamer 3e klasse in het spoorwegmuseum. De burgemeester van Utrecht zal de wedstrijden officieel openen en er zal behoorlijk wat pers op de voet zijn om het een een ander vast te leggen. Ik hoop dat we veel mensen op de been krijgen. Het plan is om halverwege de rit die niet zo lang is een moment van rust te hebben bij het Pannenkoeken huis in Rhijnauwen. Een mooi gevulde dag waar we als vereniging ons "wagenpark" mooi voor het voetlicht te brengen.

De ANWB het Spoorwegmuseum en de Vereniging de oude fiets zijn de hoofdrolspelers in dit spektakel dat inmiddels landelijke belangstelling heeft gewekt. Dus komt allen om deze dag een onvergetelijke dag te maken.

U kunt mailen naar Michiel Roben: Ireneva@casema.nl of Kaspar Hanenbergh Kaspar Hanenbergh: hanenbergh.kaspar@planet.nl

wij zullen u allen warm ontvangen.

Michiel Röben ;) ;)
Bijlagen
Poster OMD def.pdf
(488.15 KiB) 428 keer gedownload
wimjansen

Re: Open Monumentendag 13 september

Bericht door wimjansen »

Gaat De Oude Fiets historie schrijven? :)
DCR gaat nooit verloren....
Michiel Röben

Re: Open Monumentendag 13 september

Bericht door Michiel Röben »

Ik hoop het wel Wim, we proberen in ieder geval naamsbekendheid te generen.
Jij komt toch ook met je bijzondere vouwfiets? Verder hoopte de organisatie dat er een stuk of 6 hoge bi's zouden kunnen laten komen om het wedstrijdelement wat meer te accentueren. Maarten Bokslag komt met 2 hoge bi's, ik heb er 1 dus we kunnen er nog wel wat gebruiken... Ik weet dat op de tocht van Theo waar ik zo ongenadig op mijn smoel ging met mijn pasverworven kust van het laagvliegen er ook een stuk of 8 hoge bi's hebben gereden. Dat zou fantastisch zijn als we dat aantal zouden halen... Of loop ik nu te dagdromen?

Groeten,
Michiel Röben ;)
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Voor wie van verder weg, met OV komt verkoopt Blokker tot 7 september speciale kortingskaartjes: voor ca. 15 euro + 6.75 fietsdagkaart een hele (zater)dag op reis, het station Maliebaan ligt een paar kilometer van Utrecht CS. Met een aanvullend retourkaartje van 2 euro kan men zelfs (volgens NS reizigersinformatie) gebruik maken van de uurdienst Utrecht CS- Maliebaanstation.
DCR gaat nooit verloren....
Plaats reactie