Een (beginners)vraag over velgen.
Ik ben op zoek naar een 40 spaaks 26 inch dunlopvelg.
Tot nu toe zonder succes..
Wel kom ik hier en daar een dergelijk velg van het type
Endrick tegen.
Wat is het verschil? Heeft iemand een duidelijk plaatje met de doorsnede van de dunlopvelg? ( van de endrikvelg heb ik die al).
Is de Endrickvelg een redelijk alternatief, of is het echt iets anders dan de dunlopvelg?
Ben heel benieuwd....
Op de foto hieronder de BSA foldingbike waar ik het wiel in wil zetten.
Marlies
Endrick velg. Of dunlop velg
Endrick velg. Of dunlop velg
- Bijlagen
-
- image.jpg (190.94 KiB) 4466 keer bekeken
Re: Endrick velg. Of dunlop velg
Beste Marlies,
De Folding Bike ziet er al beter uit!
De vintage termen "Endrick" en "Westwood" geven het type van een velg aan, en niet het merk. Bij Endrick grijpen de remblokjes tegen de zijkant en bij Westwood van onder tegen de velg.
De BSA bike heeft achter een 40-gaats Endrick velg, 26 x 1⅜, merk Dunlop. Kijk op mijn Picasa webalbum: https://picasaweb.google.com/105806184625070963277.
Wielen met dergelijke velgen zullen ook wel op gewone Engelse fietsen hebben gezeten. Dus kijk daar naar uit en schilder hem groen. Dan heb je in ieder geval iets, want een wiel met een terugtraprem staat natuurlijk niet. Dan nog remkabels, zwarte banden zonder reflectie en een Engelse ketting, en de fiets is voor het oog compleet.
Groeten van
Henk
De Folding Bike ziet er al beter uit!
De vintage termen "Endrick" en "Westwood" geven het type van een velg aan, en niet het merk. Bij Endrick grijpen de remblokjes tegen de zijkant en bij Westwood van onder tegen de velg.
De BSA bike heeft achter een 40-gaats Endrick velg, 26 x 1⅜, merk Dunlop. Kijk op mijn Picasa webalbum: https://picasaweb.google.com/105806184625070963277.
Wielen met dergelijke velgen zullen ook wel op gewone Engelse fietsen hebben gezeten. Dus kijk daar naar uit en schilder hem groen. Dan heb je in ieder geval iets, want een wiel met een terugtraprem staat natuurlijk niet. Dan nog remkabels, zwarte banden zonder reflectie en een Engelse ketting, en de fiets is voor het oog compleet.
Groeten van
Henk
Hallo Marlies .
Ik kijk al jaren naar een velg voor m'n voorwiel en gebruik daar nu een voorwiel van een Nederlandse fiets waar een zelfde soort velg in zit alleen zitten er te veel spaken in wat miet opvalt .
Ook in Engeland heb ik de juiste velg nog niet kunnen vinden .
Wat ik wel gevonden heb is de juiste soort buiten kabel voor de remmen .
De buiten kabel is om vlochten met katoen .
Als je interesse hebt wil ik je wel twee stukken verkopen .
Groet Gerrit Kan
Ik kijk al jaren naar een velg voor m'n voorwiel en gebruik daar nu een voorwiel van een Nederlandse fiets waar een zelfde soort velg in zit alleen zitten er te veel spaken in wat miet opvalt .
Ook in Engeland heb ik de juiste velg nog niet kunnen vinden .
Wat ik wel gevonden heb is de juiste soort buiten kabel voor de remmen .
De buiten kabel is om vlochten met katoen .
Als je interesse hebt wil ik je wel twee stukken verkopen .
Groet Gerrit Kan
Na een tijdje afwezig, zie ik nu pas de twee reacties op de vraag over de velg.
Goed nieuws, ik heb ondertussen een 40-spaaks velg kunnen kopen.
Geen Dunlop, maar verder gelijk aan de voorvelg.
Die gaat dus in de olivedrab, optisch klopt het dan helemaal.
Het aanbod van de buitenkabel voor de remmen: hier wil ik graag gebruik van maken, het is het enige deel dat nog ontbreekt om mijn fiets rijklaar te maken!
Zie alleen even niet hoe ik Gerrit Kan kan bereiken. Ik zal wel niet geod begrijpen waar ik een berichtje kan plaatsen, dus ik duim dat ik een berichtje ontvang van iemand die dit wel snapt.....
Groetjes
marlies
Goed nieuws, ik heb ondertussen een 40-spaaks velg kunnen kopen.
Geen Dunlop, maar verder gelijk aan de voorvelg.
Die gaat dus in de olivedrab, optisch klopt het dan helemaal.
Het aanbod van de buitenkabel voor de remmen: hier wil ik graag gebruik van maken, het is het enige deel dat nog ontbreekt om mijn fiets rijklaar te maken!
Zie alleen even niet hoe ik Gerrit Kan kan bereiken. Ik zal wel niet geod begrijpen waar ik een berichtje kan plaatsen, dus ik duim dat ik een berichtje ontvang van iemand die dit wel snapt.....
Groetjes
marlies