Beste oude fiets liefhebbers,
vorige week via marktplaats een Burgers herenfiets op de kop weten te tikken. Als het goed is, is hij van 1943 gezien de -E voor het serienummer. Maar heb begrepen dat Burgers tijdens de oorlog geen fietsen heeft gemaakt. Iemand een idee van welk jaar hij kan zijn/welk type het is?
Op de foto's de fiets. Hij heeft jaren in de gracht in Groningen gelegen vandaar de grote hoeveelheid roest. Ik ben van plan de fiets helemaal te gaan opknappen (rijdt trouwens nog fantastisch). Originele onderdelen vinden is lastig, hoop dat iemand mij hier kan helpen. En anders... wie heeft de gouden tip om de roest te verwijderen? WD40, Rustyco gel, HG roestverwijderaar,wat werkt het beste?
Alvast bedankt en tot snel.
Met vriendelijke groet,
Bas
Voorstellen
- Bastiaan Hofstra
Voorstellen
- Bijlagen
-
- 20140815_084705.jpg (314.76 KiB) 1876 keer bekeken
-
- 20140815_084652.jpg (246.38 KiB) 1876 keer bekeken
-
- 20140815_084715.jpg (325.66 KiB) 1876 keer bekeken
Veni. Vidi. Fietsie.
Re: Voorstellen
Hoi Bastiaan,
Welkom op het forum!
Mooie aanwinst: een eenvoudige, maar zeer degelijke Burgers die zelfs de gracht overleefd.
En dan valt de staat van de fiets me niks tegen.
Als je rondkijkt op dit forum vind je veel tips om roest weg te halen en lak enigszins bij te werken. Jasper heeft ergens een thread van een witte Burgers 1923, die later weer heel mooi zwart werd. Ook daar zaten die 3 transfers nog op de buis.
Zoals je zult merken is het de uitdaging onder oude-fietsen liefhebbers om de nog goede resten van de oorspronkelijke lak te behouden. Bij jou zie ik ook nog mooie stukken, bijv. met de transfers.
Succes en maak er wat moois van!
Maarten
Welkom op het forum!
Mooie aanwinst: een eenvoudige, maar zeer degelijke Burgers die zelfs de gracht overleefd.
En dan valt de staat van de fiets me niks tegen.
Als je rondkijkt op dit forum vind je veel tips om roest weg te halen en lak enigszins bij te werken. Jasper heeft ergens een thread van een witte Burgers 1923, die later weer heel mooi zwart werd. Ook daar zaten die 3 transfers nog op de buis.
Zoals je zult merken is het de uitdaging onder oude-fietsen liefhebbers om de nog goede resten van de oorspronkelijke lak te behouden. Bij jou zie ik ook nog mooie stukken, bijv. met de transfers.
Succes en maak er wat moois van!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net