Graag zou ik willen weten welk merk mijn fiets is ,nu met een Rex hulpmotor.
Opvallend kenmerk is het voorspatbord waar nog wat groene lijntjes te zien zijn.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Mvg,
Han Willeboordse
Terneuzen.[img][img][/img][/img]
Het frame nummer is 3047-63.
Onder het stuur staat H 60
Onbekende fiets
Onbekende fiets
- Bijlagen
-
- IMG_3803.jpg (18.34 KiB) 3244 keer bekeken
-
- IMG_3800.jpg (15.97 KiB) 3244 keer bekeken
-
- IMG_3802.jpg (17.81 KiB) 3244 keer bekeken
-
- IMG_3799.jpg (14.76 KiB) 3244 keer bekeken
Re: Onbekende fiets
Hallo Han,
Als je met onder het stuur bedoelt op de onderste balhoofdlug, dan betekent H 60 dat het een Fongers Standaard herenfiets is met een framehoogte van 60 cm. Het bouwjaar is dan volgens het framenummer 1930.
Leuke combinatie, zo'n vooroorlogse herenfiets met hulpmotor van ca. 1950. Heb je die zo gevonden of is het Rex motortje recent gemonteerd?
Groeten,
Sjoerd
Als je met onder het stuur bedoelt op de onderste balhoofdlug, dan betekent H 60 dat het een Fongers Standaard herenfiets is met een framehoogte van 60 cm. Het bouwjaar is dan volgens het framenummer 1930.
Leuke combinatie, zo'n vooroorlogse herenfiets met hulpmotor van ca. 1950. Heb je die zo gevonden of is het Rex motortje recent gemonteerd?
Groeten,
Sjoerd
Beste Sjoerd,
Allereerst erg bedankt voor je informatie.
Ben blij te weten welke fiets het is.
Ik heb hem vorige week gekocht van een verzamelaar en die had hem 10 jaar en nooit op gereden.
Hij heeft hem zo gekocht van iemand uit Den Helder.
H 60 staat inderdaad onder het balhoofdlug.
Mijn vraag is nog of het voorscherm en bagagedrager origineel is?
Kan ik ergens vinden op welke plaats er Fongers stickers zaten?
Van de winter ga ik hem restaureren.
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg,
Han.
Allereerst erg bedankt voor je informatie.
Ben blij te weten welke fiets het is.
Ik heb hem vorige week gekocht van een verzamelaar en die had hem 10 jaar en nooit op gereden.
Hij heeft hem zo gekocht van iemand uit Den Helder.
H 60 staat inderdaad onder het balhoofdlug.
Mijn vraag is nog of het voorscherm en bagagedrager origineel is?
Kan ik ergens vinden op welke plaats er Fongers stickers zaten?
Van de winter ga ik hem restaureren.
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg,
Han.
Als het voorspatbord hetzelfde gewelfde profiel heeft als het achterspatbord zal het zeker origineel zijn. Die zijstukken waren in de jaren dertig een geliefd extra, werden vaak ook achteraf gemonteerd. In de Fongers catalogus van 1930 in onze documentatiebank worden ze niet afgebeeld wat nog niet wil zeggen dat ze er niet vanaf 1930 opgezeten hebben.
Voor de bagagedrager geldt hetzelfde. Standaard leverde Fongers de fietsen toen nog zonder bagagedrager. Een drager en ook de verlichting werden op wens van de koper door de fietsenmaker gemonteerd.
Kijk eens rond op het forum. Diverse leden hebben foto's geplaatst van nog originele vooroorlogse Fongers fietsen waarbij de transfers nog te zien zijn.
Groeten,
Sjoerd
Voor de bagagedrager geldt hetzelfde. Standaard leverde Fongers de fietsen toen nog zonder bagagedrager. Een drager en ook de verlichting werden op wens van de koper door de fietsenmaker gemonteerd.
Kijk eens rond op het forum. Diverse leden hebben foto's geplaatst van nog originele vooroorlogse Fongers fietsen waarbij de transfers nog te zien zijn.
Groeten,
Sjoerd