Gazelle Accent

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Ekor 63

Gazelle Accent

Bericht door Ekor 63 »

Beste fietsliefhebbers,

Afgelopen week heb ik een oude Gazelle fiets opgepoetst. Hij stond al jaren in ons schuurtje op de camping.
Eigenlijk heb ik hem opgepoetst om hem te kunnen inruilen voor een nieuwe Gazelle. Maar onder het stof en blubber kwam toch wel een hele leuke fiets te voorschijn.
De rijeigenschappen van deze fiets zijn heel goed. Hij toert heerlijk rechtuit. Ik denk dat we hem toch maar niet inruilen en er gewoon weer zelf op gaan fietsen.

Ik heb er nieuwe jasbeschermers opgezet. Die klikken in een rubber strip die op zijn beurt weer in het achterspatbord geklikt zit. Zie foto's.
En ik heb er nieuwe Gazelle sierbouten op de vooras gezet en bij de zadelpen.

Erg oud is deze fiets niet. Misschien zelfs te jong om hem een "youngtimer" te noemen. In de vooras staat "03 made in England 93". Dus ik ga er vanuit dat het bouwjaar maart 1993 is.

Wat ik wel vreemd vind en daar dus een vraag over heb, is het framenummer. Het nummer is 2279496. Als ik ga zoeken op internet vind ik als bouwjaar 1968. En dat kan, naar mijn idee, niet kloppen.
Kan het zijn dat Gazelle opnieuw is gaan nummeren? Weet iemand daar iets van?

Vriendelijke fietsgroeten,
Elise
Bijlagen
IMG_0691 klein.jpg
IMG_0691 klein.jpg (14.07 KiB) 2681 keer bekeken
IMG_0684 - versie 3.jpg
IMG_0684 - versie 3.jpg (36.44 KiB) 2681 keer bekeken
IMG_0685 versie 3.jpg
IMG_0685 versie 3.jpg (24.52 KiB) 2681 keer bekeken
IMG_0683 - versie 3.jpg
IMG_0683 - versie 3.jpg (27.02 KiB) 2681 keer bekeken
Jasbeschermer in rubber strip.
Jasbeschermer in rubber strip.
IMG_0674 - versie 3.jpg (33.26 KiB) 2681 keer bekeken
Elibert van Dalen

Re: Gazelle Accent

Bericht door Elibert van Dalen »

dit is inderdaad een andere nummering. en ook op een andere plaats. wat je zegt jaren 90 klopt wel.

zie ook een 501 stikker op je frame dus ook een lichter frame.
leuke fiets die kan nog vele jaren mee!!
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Trebel

Re: Gazelle Accent

Bericht door Trebel »

Op een niet helemaal gerelateerde noot:
Het axa sl7 slot is berucht omdat het zo makkelijk open te breken is: Mocht je de fiets vaker op een publieke plaats laten staan, zou je kunnen overwegen om die te vervangen...

Ligt er natuurlijk een beetje aan waar je woont en hoeveel fietsendiefstal er is; Ik woon zelf naast een studentenstad, waar ze graag je fiets meenemen om er een ritje mee te maken, zo'n slot zou ik meteen vervangen!
Plaats reactie