Oude gazelle damesfiets

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Anjasmit

Oude gazelle damesfiets

Bericht door Anjasmit »

Hallo allen,

Ik heb een vraag over een gazelle fiets. Ik heb deze ooit gekregen maar wil hem nu verkopen. Ik heb alleen geen idee wat zoiets kost. Ik weet ook niet hoe oud de fiets is. Ik heb een framenummer. Kan ik hier iets uit afleiden?
Het nummer is: 1758264

De fiets is niet in hele goede staat (banden lek en 2 spaken zijn stuk) maar ben Benieuwd of de fiets nog iets waard is
Kan iemand hier iets over zeggen?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (109.93 KiB) 5718 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (109.93 KiB) 5718 keer bekeken
Eysfan

Re: Oude gazelle damesfiets

Bericht door Eysfan »

Hallo Anja,

Die Gazelle schat ik op een jaar of twintig oud. Voor liefhebbers van historische fietsen is die dus nog niet interessant. Iemand die een goede gebruiksfiets zoekt zal er best nog wel iets voor over hebben, als hij/zij handig genoeg is om hem zelf te repareren.

Groeten,
Sjoerd
Eysfan

Bericht door Eysfan »

Hallo Anja,

Even een correctie. Een Gazelle-kenner tipte me dat deze omafiets toch wel ouder is dan twintig jaar. Het opgegeven framenummer is dan uit een vroegere reeks en dat betekent dat de fiets al 41 jaar oud is. Dit maakt hem wel interessanter voor een liefhebber. Wat kleine gebreken spelen dan ook niet zo'n grote rol meer.

Groeten,
Sjoerd
asterduc

Bericht door asterduc »

nog een kleine correctie, de fiets is gebouwd eind 1963 (dat is toevallig al de tweede vandaag).

Zo op de foto ziet het er wel netjes uit, lak lijkt mooi en transfer nog aanwezig.
Maar er staan veel vreemde zaken op als ik wat inzoom op de foto.
Zo lijken mij stuur, naven, wielen, jasbeschermers, trappers en stuur niet meer origineel.
Wat er dan wel weer op staat is het originele Gazelle slot.
Alleen al om dat slot stijgt de waarde van de fiets.

Moeilijk om een waarde te bepalen zonder detailfotos, maar afhankelijk van de conditie zou ik zeggen, ergens tussen 50 en 100 euro.
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
de rode

Bericht door de rode »

Sorry ook zonder detailfoto,s durf ik gerust te zeggen dat [buiten het slot dat zo,n 25 euro waard is ]echt niemand zit te wachten op een kaalgepukte gazelle omafiets uit de 60 er jaren met remnaaf waar haast geen onderdeel meer van ,,klopt,, zelfs in nieuwstaat brengt een fiets van deze leeftijd maar rond de 100 op ; dit is meer stationswerk
Plaats reactie