Fietswerkplaats "De Wissel"biedt geregeld oude fietsen aan!

Plaats reactie
kitboy

Fietswerkplaats "De Wissel"biedt geregeld oude fietsen aan!

Bericht door kitboy »

Hallo,

Ik heb al wel eens eerder op dit forum vermeld dat ik een fietswerkplaats run voor jongeren met autisme. Aangezien ikzelf nogal gek ben op oude fietsen (eerder ook veel oude bromfietsen verzameld) kan ik dit enthousiasme op sommige jongeren nog wel eens overbrengen en zit er een aantal van hem tussen dat het leuk vindt oude fietsen op te knappen.

Zodoende heb ik nog wel eens een exemplaar te koop en wilde ik dit forum gebruiken hieraan bekendheid te geven. Niet alleen de modellen die te koop zijn, maar soms ook een weergave van de lopende projecten, of wat we zoal al hebben gerepareerd.

Kleine weergave van fietsen die hier de revue al hebben gepasseerd:

Afbeelding
Reparatie Gazelle uit 1949.

Afbeelding

Afbeelding
germaan (ik dacht 1958) opgeknapt, vervolgens weer gedemonteerd en verscheept naar Madrid!

Dus,... voor het opknappen van oude fietsen, kunt u in overleg bij ons laten doen. Indien u mij een PB stuurt graag contactgegevens er bij want ik kan ze niet beantwoorden. Overigens werkt deze fietswerkplaats geheel ZONDER winstoogmerk!

Groet, Nico
kitboy

Re: Fietswerkplaats "De Wissel"biedt geregeld oude fietsen a

Bericht door kitboy »

Dan enkele exemplaren te koop:

Afbeelding
Locomotief damesfiets 1954: VERKOCHT!

Afbeelding
Gazelle Cheetah 1972
€100,-
Nieuwe banden!
Laatst gewijzigd door kitboy op 31 aug 2014, 10.58, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Nico,
Ik heb niet direct een fiets nodig (er staan er nog wat hier), maar vind dit soort werkplaatsen wel super gaaf!
Hoop dat het wil draaien en er veel tevreden werknemers/deelnemers rond lopen.

Groeten,
Maarten
kitboy

Bericht door kitboy »

Oh,...run 'm al vier jaar en sinds dit jaar 36 uur oer week. De training is goed gevuld en dat is de beste graadmeter om te zeggen dat het succes heeft :-)

Groet, Nico
kitboy

Bericht door kitboy »

Te koop: Gazelle Sport A 1969 (?)

Afbeelding

Op de oorspronkelijk S.A. naaf stond 12 68, dus ik ga er gevoeglijk vanuit dat ie van 1969 is. Overigens is het achterwiel in zijn geheel vervangen door een exemplaar dat uit een Empo giets kwam uit 1958. De velg was dermate slecht, de oorspronkelijke S.A. naaf heb ik bewaard en kan natuurlijk worden mee gekregen.

Afbeelding
Fiets is verder voor 90% gedemonteerd geweest, lagerwerk doorgesmeerd, uitgebreid gepoetst en het frame is door een professional uitgericht. Die was namelijk krom.

Afbeelding
Fiets voorzien van nieuwe witte banden van Schwalbe.

Prijs €125,-
uhancl

Bericht door uhancl »

Hoi Nico hartstikke goed! Ik heb sinds kort een oude omafiets van Gazelle uit eind jaren 50. Ziet er nog gaaf uit, volgens ook nog helemaal origineel en rijdt prima. Alleen het zadel zit minder lekker. Heb jij toevallig nog Brooks 66 zadel te koop? In welke plaats is jouw werkplaats? Op fiets afstand van Rdam? Gr Han
kitboy

Bericht door kitboy »

Hallo,

Sorry helaas geen Brooks zadels te koop. Heb in de regel meer fietsen waar ze op moeten dan zadels ;-)

De werkplaats bevindt zich overigens in Oosterbeek en dat is vanaf Rotterdam best eind fietsen dunkt me zo!

Groet, Nico
Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Nico,

Ik houd me aanbevolen als u wat vind van Durabo, Eroba, Joco en Locomotief. Hoofdzakelijk ben ik geïnteresseerd in sportfietsen. Dus een andere bijzondere Nederlandse sportfiets is ook leuk. Sportfietsen met derailleurs heb ik echter weer geen interesse in. Naafversnellingen hebben juist weer mijn interesse.

Bovenaan mijn verlanglijstje staat een mooie Durabo herensportfiets van voor of tijdens de oorlog, of een mooie luxe herenfiets uit die tijd.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Alex400

Bericht door Alex400 »

Ik hou mij aanbevolen voor Gazelle's. Is er ook een website waar we de aangeboden fietsen kunnen zien?
Plaats reactie