Ik heb het frame van een sparta damesfiets model a3 met nummer 90972. Ik kom er niet achter van welk jaar dit frame is. Het frame heeft trekbouten in de bracket en ronde gaten voor de vooras i.p.v. sleuven in de voorvork. Er zat een sturmey-archer achtertrommelrem van 1948 in. Ik vond echter de combinatie met de voorvork niet kloppen. Naar mijn idee is het frame wat ouder. Wie kan me vertellen uit welk jaar dit frame stamt?
Alvast bedankt, Ronald
sparta damesfiets
-
Re: sparta damesfiets
welkom op het forum, leuk in je andere bericht te lezen hoe je (net als de meesten hier) 'gegrepen' bent door fietsen, techniek en vormgeving.
Of we over buitenlandse fietsen veel weten? Stel je vraag per fiets, met foto's, en zo concreet mogelijk. Wellicht komt dan de gewenste reactie.
Over je Sparta: op basis van het framenummer kan denk ik alleen Fietser iets zinnigs zeggen. Wel weet ik dat diverse merken ook na de oorlog nog gewoon dichte voorvorken hadden. Dat is dus niet per sé een oud kenmerk (ik heb een fiets uit 1954 die het nog heeft).
groet,
Maarten
Of we over buitenlandse fietsen veel weten? Stel je vraag per fiets, met foto's, en zo concreet mogelijk. Wellicht komt dan de gewenste reactie.
Over je Sparta: op basis van het framenummer kan denk ik alleen Fietser iets zinnigs zeggen. Wel weet ik dat diverse merken ook na de oorlog nog gewoon dichte voorvorken hadden. Dat is dus niet per sé een oud kenmerk (ik heb een fiets uit 1954 die het nog heeft).
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net