Open Monumentendag zaterdag 13 september in Utrecht

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Fotomaan

Re: Open Monumentendag zaterdag 13 september in Utrecht

Bericht door Fotomaan »

Erwin en ik komen ook. We fietsen natuurlijk mee met de tocht op onze transportfietsen maar tijdens de wedstrijden willen we geheel in stijl zwart/witfoto's maken met onze oude analoge camera's.
Dus als er gelegenheid gemaakt kan worden, in de pauze of zo om te poseren met je fiets dan levert dat zeker een paar noemenswaardige herinneringen op.

Het is ook leuk om vlak voor de wedstrijd de deelnemers vast te leggen. Ik hoop dat daar tijd en ruimte voor gemaakt kan worden.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Super jullie zijn van harte welkom met een aantal transportfietsen.
Die hebben hier in Utrecht toch al een hoog aaibaarheidsfactor...

groeten,
Michiel ;) ;) :P

Je ziet ik word al weer een beetje blij...
Sandra

Bericht door Sandra »

Met hoeveel zijn we inmiddels Michiel?
Michiel Röben

Hallo Sandra en natuurlijk alle andere fietsminnenden op dit forum.
Eerst maar even je vraag beantwoorden. met mijn vrouw meegeteld nu 16 personen. Dat is echt heel erg weinig als je bedenkt dat de vorige Open mounumentendag 4 jaar geleden die Otto toen begeleid had er wel meer dan 40 mensen waren. Ik word nu bijna dagelijks gebeld door de persoon die de dag organiseert met de vraag of het wel doorgaat.

Ik vind dat als dit niet gaat lukken we als vereniging een slechte beurt maken. De communicatie hier op het forum was toch voldoende volgens mij. Nu nog de mensen met hun mooie fietsen en de verhalen die daar bij horen. We hebben in ieder geval Ad van Kats bereid gevonden om met een collectie van zo'n 40 lampen een stand te bemannen en racefiets bouwer Snel uit Utrecht is waarschijnlijk ook aanwezig. Er zijn meerdere activiteiten die dag en die hopen natuurlijk allemaal op leden van Vereniging de Oude Fiets. Maaarrrr. Dit is de belangrijkste Open Monumenten Locatie met schrijvende pers en TV aanwezig. Het kan niet zo zijn dat we hier onder bemenst als vereniging staan.. Dan ga je op je gezicht als ik het zo cru mag zeggen.

We hebben nog ruim een week dus wie weet loopt het aantal nog op. Kaspar en ik hebben gisteren de route gereden en genoten van het weer en de route. Die is echt heel mooi.
Eerst door het historische middeleeuwse hart van Utrecht, daarna door de 19e eeuwse uitbreidingen rond het centrum en dan richting Rhijnouwen. We dachten allebei dat het mooi zou zijn om bij de jeugdherberg in Rhijnouwen een stop te doen. Daar hebben ze heerlijke koffie, thee en hapjes en je zit er lekker in het zonnetje. Daarna langs het grootste fort van de Hollandse waterlinie en aan de horizon het kenniscentrum van Utrecht de Uithof. Door het Wilhelminapark terug dat ook in de 19e eeuw is aangelegd in de Engelse landschaps stijl. De Burgemeester Reigersstraat op. (Burgemeester Reiger was burgemeester van Utrecht ten tijde van de oprichting van de ANWB, de start van het illustere merk Simplex onder Bingham die ook in het bestuur van de ANWB zat. Dus wel toepasselijk dat we op het Reiger eiland bij zijn standbeeld staan met onze rijwielen. Nog even neem een standaard mee zodat we je fiets mooi kunnen tentoonstellen als Maarten met de burgemeester de ceremoniele opening van de wedstrijd op de hoge bi doet. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen kom allemaal langs... De Vereniging heeft jullie daar nodig.

Tot zaterdag de 13e september in Utrecht op de Maliebaan!!!

Michiel Röben ;)
Michiel Röben

Beste forumleden,

We hebben een aantal stands gekregen van de organisatie van Open monumentendag. Is er iemand ie iets wil laten zien van zijn hobby op het gebied van de oude fiets? Ik denk aan wielvlechten, versnellingsnaaf uit en in elkaarzetten, mandvlechten of andere restauratiebezigheden dan willen wij daarvoor graag een stand reserveren. Ad van Kats komt met zijn lampen en dan zou het leuk zijn om het ambacht ook een beetje uit te beelden. Eventuele ondersteuning door onze spreekstalmeester Kaspar zal er zeker toe bijdragen dat u in de spotlight staat. Neem even contact op met Kaspar of met mij en de eerste die zich aanmeld met een leuke invulling van de stand krijgt een gratis plaats op Open Monumentendag Utrecht.

groeten,

Michiel ;)
reneke

Bericht door reneke »

Onbegrijpelijk dat er zo weinig leden zich hebben opgegeven voor dit spectacel. We gooien het over een andere boeg!
Ik kom met de auto uit Ter Apel en er is op de fietsdrager nog plek voor een tweede fiets en er past een vouwfiets in de kofferbak. Dus wie wil er meerijden en beleeft deze unieke dag. Ik kom langs Emmen, Hoogeveen, Meppel, Zwolle en doorkruis de Veluwe en passeer Amersfoort. Heb ik jou toch overhaald om toch mee te doen, reageer dan snel.
Groeten uit Ter Apel
Michiel Röben

Reneke, super! Je verdient hiervoor een groot compliment...

Kom op dames en heren van de Oude Fiets, jullie laten ons niet zitten daar op het Reiger eiland en deMaliebaan. Er is een gereduceerde prijs voor de prachtige collectie van het Spoorwegmuseum. Een van de mooiste actieve musea van Nederland met momenteel een paar locs die nooit in Nederland te zien zijn geweest. De eerste locomotieven die op het spoor gebruikt zijn. Volgens mij met museumjaarkaart zelfs gratis te bezoeken. Ik neem 2 kaarten mee. Dus dan kun je er een lenen. En rond 3 uur vliegt er een Haviland watervliegtuig over het terrein. Landen in de singel zal niet lukken maar wel fraai toch.

Michiel ;)
wimjansen

Bericht door wimjansen »

Wie heeft er nog meer een goed initiatief? Want veertig fietsen moet toch lukken! Met de Blokker reductie-spoorkaart, nog vandaag te koop, kost de reis over grotere afstand bovendien veel minder. En vanaf de Maliebaan kan je ook, via de diverse media, naar vrienden en bekenden zwaaien in plaats van die zaterdag bij ze op de koffie of de thee te gaan. Tot ziens in Utrecht!
(Ik heb dan wel drie leuke fietsen maar helaas slechts één zitvlak, daar kan ik niet meer van maken :D.)
DCR gaat nooit verloren....
Fotomaan

Bericht door Fotomaan »

Michiel Röben schreef:Super jullie zijn van harte welkom met een aantal transportfietsen.
Die hebben hier in Utrecht toch al een hoog aaibaarheidsfactor...

groeten,
Michiel ;) ;) :P

Je ziet ik word al weer een beetje blij...
En helemaal als ik op mijn Fama kom natuurlijk :P
Ik heb hem net nog even nagekeken. Blijft een van mijn mooiste fietsen :)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben

Zwaan kleef aan actie? Rattenvanger van Hamelen? Aan de mooie fietsen die al komen met hun berijders zal het niet liggen. Zelf neem ik een hoge bi een Gladiator racer uit 1890 en een Humber 1898 mee. Daarnaast een Raleigh 1930 damesfiets met trommelremmen en met alle originele biezen en bijna alle lak er nog op.

Michiel ;) :)
Plaats reactie