Geachte Fongers kenners,
Bij mijn Gazelle is in 1937 de Gazelle combinatie-sleutel (links op de foto) geleverd. Ik heb in de loop der tijd ook een aantal gereedschapjes van andere fiets merken verzameld, w.o. die van Fongers (andere foto).
Mijn vraag is nu werden die als set bij de Fongers fietsen geleverd en zijn er nog andere dan afgebeeld?
Groeten van
Henk L.
Fongers fietsgereedschap
Re: Fongers fietsgereedschap
hai bij mijn weten is al het fongers gereedschap uit de fabriek ook gemerkt zowiezo met het fongers logo dus je kan nog wel een tijdje doorgaan met je verzameling groetjes regina
Beste regina,
Bedankt voor je reactie. Mijn vraag was kennelijk niet voor iedereen duidelijk. Het gaat mij om het gereedschap dat mogelijk bij de Fongers fietsen werd geleverd in het zadeltasje, voor pech onderweg dus.
Niettemin is het interessant om bijzonderheden over het gereedschap van Fongers uit de fabriek te vernemen. Het zou jammer zijn als dat op de schroothoop belandt of wellicht al is beland.
Groeten van
Henk L.
Bedankt voor je reactie. Mijn vraag was kennelijk niet voor iedereen duidelijk. Het gaat mij om het gereedschap dat mogelijk bij de Fongers fietsen werd geleverd in het zadeltasje, voor pech onderweg dus.
Niettemin is het interessant om bijzonderheden over het gereedschap van Fongers uit de fabriek te vernemen. Het zou jammer zijn als dat op de schroothoop belandt of wellicht al is beland.
Groeten van
Henk L.
Lidnr13 schreef:Geachte Fongers kenners,
Bij mijn Gazelle is in 1937 de Gazelle combinatie-sleutel (links op de foto) geleverd. Ik heb in de loop der tijd ook een aantal gereedschapjes van andere fiets merken verzameld, w.o. die van Fongers (andere foto).
Mijn vraag is nu werden die als set bij de Fongers fietsen geleverd en zijn er nog andere dan afgebeeld?
Groeten van
Henk L.
Even een bump voor deze topic. Ik hoop dat ik dat zo goed zeg!
Groeten van
Henk L.
Hier nog in ieder geval twee voor mij eerder nog onbekende Fongers sleutels.
- Bijlagen
-
- Fongers gereedschap
- image.jpg (287.13 KiB) 5466 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Bedankt voor de foto. Zo komen er toch weer een paar Fongers sleutels te voorschijn. Die met het enkele haakje en de moersleutel met gleuf heb ik niet eerder gezien. Wellicht zijn er nog andere. We blijven zoeken !
Deze sleutel ben ik in het verleden vaker tegengekomen. Die lijkt me van latere datum.
Ik vraag me af hoeveel fietsliefhebbers belangstelling voor dit soort accessoires hebben.
Groeten van
Henk
Deze sleutel ben ik in het verleden vaker tegengekomen. Die lijkt me van latere datum.
Ik vraag me af hoeveel fietsliefhebbers belangstelling voor dit soort accessoires hebben.
Groeten van
Henk