Fongers fietsgereedschap

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Lidnr13

Fongers fietsgereedschap

Bericht door Lidnr13 »

Geachte Fongers kenners,

Bij mijn Gazelle is in 1937 de Gazelle combinatie-sleutel (links op de foto) geleverd. Ik heb in de loop der tijd ook een aantal gereedschapjes van andere fiets merken verzameld, w.o. die van Fongers (andere foto).
Mijn vraag is nu werden die als set bij de Fongers fietsen geleverd en zijn er nog andere dan afgebeeld?

Groeten van
Henk L.
Gazelle combinatiesleutel
Gazelle combinatiesleutel
P1000415.JPG (156.22 KiB) 5850 keer bekeken
Fongers gereedschap
Fongers gereedschap
P1000412.JPG (154.62 KiB) 5850 keer bekeken
regina

Re: Fongers fietsgereedschap

Bericht door regina »

hai bij mijn weten is al het fongers gereedschap uit de fabriek ook gemerkt zowiezo met het fongers logo dus je kan nog wel een tijdje doorgaan met je verzameling groetjes regina
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Beste regina,

Bedankt voor je reactie. Mijn vraag was kennelijk niet voor iedereen duidelijk. Het gaat mij om het gereedschap dat mogelijk bij de Fongers fietsen werd geleverd in het zadeltasje, voor pech onderweg dus.

Niettemin is het interessant om bijzonderheden over het gereedschap van Fongers uit de fabriek te vernemen. Het zou jammer zijn als dat op de schroothoop belandt of wellicht al is beland.

Groeten van
Henk L.
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Lidnr13 schreef:Geachte Fongers kenners,

Bij mijn Gazelle is in 1937 de Gazelle combinatie-sleutel (links op de foto) geleverd. Ik heb in de loop der tijd ook een aantal gereedschapjes van andere fiets merken verzameld, w.o. die van Fongers (andere foto).
Mijn vraag is nu werden die als set bij de Fongers fietsen geleverd en zijn er nog andere dan afgebeeld?

Groeten van
Henk L.
P1000415.JPG
P1000412.JPG

Even een bump voor deze topic. Ik hoop dat ik dat zo goed zeg!

Groeten van
Henk L.
JasperA

Bericht door JasperA »

Hier nog in ieder geval twee voor mij eerder nog onbekende Fongers sleutels.
Bijlagen
Fongers gereedschap
Fongers gereedschap
image.jpg (287.13 KiB) 5466 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Lidnr13

Bericht door Lidnr13 »

Bedankt voor de foto. Zo komen er toch weer een paar Fongers sleutels te voorschijn. Die met het enkele haakje en de moersleutel met gleuf heb ik niet eerder gezien. Wellicht zijn er nog andere. We blijven zoeken !
P1010420.JPG
P1010420.JPG (150 KiB) 5457 keer bekeken
Deze sleutel ben ik in het verleden vaker tegengekomen. Die lijkt me van latere datum.

Ik vraag me af hoeveel fietsliefhebbers belangstelling voor dit soort accessoires hebben.

Groeten van
Henk
Plaats reactie