Na best veel leesplezier op de site en het forum heb ik me vandaag aangemeld. Uiteraard om dat ik vragen heb, maar hopelijk kan ik ook een positieve bijdrage leveren.
Net als zovelen heb ook ik veel fietsen gehad. Na verloop van tijd ontstaat dan ook de interesse om verder te zoeken naar de geschiedenis achter de merken.
Tijdens mijn MAVO (vanaf 1986/87) heb ik gereden op een SIMPLEX politiefiets, overgenomen van een kennis van mijn ouders. na verloop van tijd is deze in de schuur verdwenen, en tijdens alle verhuizingen mee gegaan. eigenlijk verkeert deze in best een aardige staat, behoudens wat achterstallig onderhoud.
Wat jaren geleden, na tijden lang op een zeer gebruikte Halfords stads fiets...heb ik een Gazelle sport (ca 1971) gekocht, met de gedachte om daar mee te gaan rijden..de verzamelwoede overheerst echter, dus de Gazelle en Simplex staan droog naast elkaar in de schuur, en ik rij nog steeds op dezelfde "stadsfiets"

Deze week ben ik weer tegen een leuk exemplaar aangelopen, maar nu met de werkelijke gedachte om te gebruiken. Een herenfiets, onbekend merk tot nu toe, achternaaf heb ik gedateerd op 1939. Technisch in redelijke staat, met Vredestein Tippelaar banden, die totaal uitgedroogd zijn..
De gedachte is nu om deze fiets werkelijk te gaan berijden. Gaat vast lukken

Ik zal straks wel op het forum wat foto's plaatsen, hopelijk kan iemand wat verduidelijken en wie weet is het merk te achterhalen.
Groet, Eric