Vandaag ben ik begonnen met het schoonmaken van mijn Mustang transportfiets. Inmiddels is er ook een en ander zichtbaar geworden op de achternaaf, zie foto.
Weet iemand wat ik hier lees? Die 51/4, zegt dat iets over jaar/maand? In het dateringsboekje en op internet vind ik hierover geen duidelijkheid. Wel heb ik ergens gelezen dat na de oorlog de vermelding DRP vervangen zou zijn door DP. Als dat zo is, kan 51 dus niet verwijzen naar 1951. Ik denk ook eigenlijk dat de fiets iets ouder is, maar zeker weten doe ik het zeker niet.
Wie weet meer?
Durex achternaaf - van wanneer?
Re: Durex achternaaf - van wanneer?
Der Fall DRP
Na de oorlog nemen de geallieerden alle Duitse patenten en merknamen in beslag. Zelfs in de Duitse Wikipedia, wordt deze miljardenroof slechts in enkele voetnoten besproken:
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsches_ ... _Markenamt
In principe zijn alle DRP verwijzingen dus van voor 1945. De vraag is of dat ook in de praktijk het geval is geweest. Als ik het opschrift bekijk, kan ik bijna niet anders dan het als een datum lezen.
Groet, Wiel
Na de oorlog nemen de geallieerden alle Duitse patenten en merknamen in beslag. Zelfs in de Duitse Wikipedia, wordt deze miljardenroof slechts in enkele voetnoten besproken:
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsches_ ... _Markenamt
In principe zijn alle DRP verwijzingen dus van voor 1945. De vraag is of dat ook in de praktijk het geval is geweest. Als ik het opschrift bekijk, kan ik bijna niet anders dan het als een datum lezen.
Groet, Wiel
Ha Sandra,
Dat het bij die aanduiding 51/4 om de fabricagedatum gaat is haast wel zeker. Twee van mijn Eysinks hebben Durex naven. Die zijn gestempeld met 51/7. Ook volgens de framenummers zijn die fietsen van 1951.
groeten,
Sjoerd
Dat het bij die aanduiding 51/4 om de fabricagedatum gaat is haast wel zeker. Twee van mijn Eysinks hebben Durex naven. Die zijn gestempeld met 51/7. Ook volgens de framenummers zijn die fietsen van 1951.
groeten,
Sjoerd
Dank jullie wel Sjoerd en Wiel. Inmiddels heb ik ook even contact gehad met Herbert. Het lijkt er inderdaad op dit het om een datum gaat.
Dat geeft dus duidelijkheid over het bouwjaar van deze fiets, fijn!
Dat geeft dus duidelijkheid over het bouwjaar van deze fiets, fijn!