Gespot op Marktplaats!

Fotomaan

Re: Gespot op Marktplaats!

Bericht door Fotomaan »

Maarten Waarlé schreef:Momenteel wordt er een grijze Gazelle kruisframe aangeboden op marktplaats. Ergens in Zeeuwsvlaanderen meen ik.
Er is iets aparts met de fiets. Het lijkt er op dat het een type L is omdat de achterpatten gesoldeerd lijken en de voorvork van het moderne type is. Ook de spatbordstangen zijn dun en massief zo te zien.
Intussen is het een model van plm 1936 in verband met de pompklemmen en de linkse trommelrem.
Dan lijkt het bovendien een type K al kan ik dat niet goed zien.
Alles bij elkaar opgeteld een ernstig eenmalige en vreemde fiets.

Groeten,
Maarten
Bedoel je deze?

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Hoi Charles,
Inderdaad die fiets.

Had ik niet al genoeg fietsen dan zou ik er vol voor gaan.

Groeten,
Maarten
Michiel Röben

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Maarten en Charles,
Ik wil net mijn gazelle kruisframe met vaste kogellagers op marktplaats zetten.
Moet ik even wachten of meeliften op het succes van deze fiets?

Groeten,
Michiel ;)
de rode

Bericht door de rode »

leuke gazelle michiel maar 100 procent orgineel is erg overgewaardeerd; ik noem b.v lak voorspatbord plastic fietspomp pedalen met reflectie etc.
Michiel Röben

Fietspomp hoort er niet op en het oude spatbord is erbij lak is zeker 50 jaar oud de pedalen zijn zeker uit de 40er jaren details... De fiets is helemaal origineel en er zit altijd wat aan dat er later opgezet is toch?

Michiel ;)

ik zal erbij zetten dat de pomp jonger is...
de rode

Bericht door de rode »

recht = recht en krom = krom als je tot 2 x toe 100 procent orginaliteit garandeerd doe je de waarheid geweld aan ; zelfs al zou de lak 50 jaar oud zijn kom je er nog bijna 30 te kort ...dus cynisme wat betreft de pomp is niet op z,n plaats
fietser

Bericht door fietser »

Ik moet bekennen dat ik ook wel moe wordt van de vele opgepimpte, jubelende teksten in MP-advertenties. En dan is deze van Michiel nog aan de nette kant. Maar inderdaad - met een voorspatbord met zo'n chromen jaren 50/60-neus, glimmende versnellingskabel, pedalen die ik op niet ouder dan midden jaren 50 schat, een niet bij elkaar passende bandenset en een achterlicht dat in 1937 natuurlijk ook nog vrijwel niemand op zijn fiets had, wordt de nuchtere waarheid ook hier een beetje geweld aangedaan. Je kunt het sec bekeken een niet kloppende tekst vinden of je kunt er wat bourgondischer tegenaan kijken. Ik neig qua karakter ook meer naar het eerste maar iedereen moet daar voor zichzelf oordelen. Maar vooral vind ik dat deze fiets geen "opwaardering" nodig heeft. Het is een mooi ding en hij zou net zo goed moeten verkopen als je hem 95% origineel noemt, of wat dan ook.

Groeten,
fietser
Michiel Röben

Jongens,
Het originele spatbord krijg je er bij. en er zat een achterlicht op dus mag ik daar dan een mooi exemplaar plaatsen. Welke fietser wilde er niet een paar van die prachtige pedalen met die kraalogen hebben in de 40er/50er jaren. Dat is de historie van die fiets. Ik verzin het niet, het zit er op. Maar ik geef toe er is altijd wat te zeggen over elke fiets dus erover praten is goedkoper dan de fiets kopen. Gelukkig zijn er een hoop mensen die van het merk en de opbouw van de fiets houden. Mensen die commentaar geven op zo'n speciale fiets zijn meestal geen kopers, toch? Ik vind het leuk om de advertentie een aardige tekst mee te geven zonder de waarheid geweld aan te doen. Wat er op zit zat er an toen ik hem kocht maar ja zo'n witte pomp is wel een dissonant. Ik zal 'm eraf halen (de pomp dan hoor...) Voor de rest blijft het voor mij een 99% originele fiets.
Pedalen horen bij de fiets krijg ze waarschijnlijk al niet eens meer los. Zitten al heul lang op deze prachtige Gazelle. Zoek ze maar die exoten...

Fietselijke groeten,

Michiel :lol: ;)
fietser

Bericht door fietser »

Als "origineel" dus betekent: "zoals ik hem zelf gekocht heb", dan klopt jouw advertentietekst inderdaad. Zo gezien zijn er denk ik nog heel wat originele fietsen in omloop! :lol:
Michiel Röben

Hoi fietser,
zo had ik het eigenlijk niet bedoeld maar oké, de insteek is aardig.
Er zit een stukje historie aan elke fiets die je laat voor wat het is. De pedalen zijn in in mijn ogen een stukje van de historie van deze gazelle. Ze zijn lekker oud en draaien nog mooi soepel. Ze zijn een stuk mooier dan die goedkope rommel die je tegenwoordig aan je fiets hangt. Het voorspatbord is een vervanging van een nieuwere Gazelle maar dat is dan een vernieuwing die ik niet zo erg vind. Ik heb het oude spatbord erbij maar daar is een stukje af aan de onderkant. Tsja en ik had nog maar 1 spekband... Die ouwe voorband (waarschijnlijk ook niet meer uit 1937 maar wel oud was nog goed genoeg om op te rijden. Maar als ik nog een oude spekband tegen kom... Verder een mooi overblijfsel uit de vooroorlogse geschiedenis van Gazelle. Originele remmerij, stuur, bel, koplamp en dynamo van Arko (was ook Gazelle toch?), zadelpen, bagagedrager, achterspatbord, etctera. De vervangingsdelen zijn nu inmiddels wel bekend. Het blijft een mooie gazelle kruisframe van voor 1940.

Groeten,
Michiel ;) :lol:
Plaats reactie