Mijn winter was vreselijk druk en vermoeiend. Ben begonnen met de volgende fiets in mijn verzameling, dit keer is de dienstfiets aan de beurt.
Het wiel ligt uit elkaar in delen. Kwam bijzondere jaartallen tegen op de kleine delen maar wie weet is hij met oude delen gereviseerd door de vorige eigenaar?
Bij gebrek aan materiaal maar even wat anders aan het doen, de zon begon mee ren meer te schijnen en ik ben met mijn grootste passie bezig gegaan.
Rolschaatsen uit de kast gepakt en skaten maar.
Wil de komende maanden een film maken, ga met andere rolschaatsfanaten een paar steden aandoen en veel lol hebben.
De laatste weken bezig geweest met wat test opnames en heb een kort filmpje gemaakt.
Dus bij deze:
https://vimeo.com/94791784
Hoop dat allen het kunnen waarderen!
Even geen fietsen, een rolschaatsgek spreekt!
- HJvMontfort
Even geen fietsen, een rolschaatsgek spreekt!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
-
Re: Even geen fietsen, een rolschaatsgek spreekt!
Leuk om te zien. Ik heb vroeger wel veel gerolschaatst, maar dat zag er nooit zo uit haha. Hoe gaat het met je film? Ben wel benieuwd.
In het Nottingham Brewhouse Yard museum (GB) kwam ik voor de rechtgeaarde rolschaats en fietsenthousiast deze bijzondere vervoermiddelen tegen. Gedateerd ca. 1900, de "rolschaatsen" zijn beide voorzien van een rem die, zover ik me herinner, via een touw met de hand kon worden aangetrokken. Ze hebben starre wielbevestiging, massieve bandjes en rollagers.
- Bijlagen
-
- 46 Nottingham Brewhouse Yard Mus- rollerskates 1900.JPG (298.24 KiB) 5235 keer bekeken
DCR gaat nooit verloren....
Over schaatsen gesproken, ik had een stel "Batavus" Heerenveen schaatsen aan mijn fiets hangen tijdens de dag op de Maliebaan. Uitertaard waren het houten doorlopers. Kreeg er leuke reacties op. 

-
Wow wat een super gave dingen! Die zou ik wel eens willen proberen