Dilemma Gazelle P 1967

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
castor

Dilemma Gazelle P 1967

Bericht door castor »

foto1k.jpg
foto1k.jpg (189.73 KiB) 4188 keer bekeken
Voor de restauratie van mijn vader's Gazelle Sport uit 1966 heb ik nog 2 andere Gazelles gekocht. Een uit '59, waarvan ik nog niet weet wat voor type het precies is, de ander een type P uit '67.
Die uit '59 is min of meer opgeknapt, maar daarbij door de vorige eigenaar met een kwast overgeschilderd. De P lijkt mij echter nog volledig origineel, hoewel ik niet precies weet hoe dit type destijds was uitgevoerd. Maar op dit forum zijn er vast wel leden die dat wel weten.
Er zat in ieder geval nog een bel en een dynamo van Gazelle op, net als de koplamp.
foto3k.jpg
foto3k.jpg (111.07 KiB) 4188 keer bekeken
Het zadel is van UKA en nog in redelijke staat.
zadel.JPG
zadel.JPG (116.43 KiB) 4188 keer bekeken
Er zit een Tornedo terugtrapnaaf in, de velgen zijn zwart met een gouden bies.
Als iemand weet of e.e.a. zo ooit origineel afgeleverd is, dan hoor ik het graag.

Nu het dilemma: slopen of opknappen?
Ik heb de fiets voor de onderdelen gekocht, maar nu hij eigenlijk helemaal compleet lijkt te zijn, vind ik het zonde om hem te demonteren. Maar ja, ik heb een aantal onderdelen toch nodig.
Uiteindelijk toch besloten die onderdelen er af te halen. Maar wie heeft er interesse in een bijna complete Gazelle P uit '67?

De onderdelen die missen zijn de bel, de dynamo, de standaard, de spatbordstang van het achterspatbord, het achterlichtglaasje en het Gazelle plaatje op het achterspatbord (onderdelen die ik in ieder geval niet los heb weten te vinden....)
Bijlagen
foto7k.jpg
foto7k.jpg (133.88 KiB) 4188 keer bekeken
foto5k.jpg
foto5k.jpg (128.27 KiB) 4188 keer bekeken
foto2k.jpg
foto2k.jpg (89.42 KiB) 4188 keer bekeken
asterduc

Re: Dilemma Gazelle P 1967

Bericht door asterduc »

slopen of opknappen?

aangezien je op het forum van 'de opknappers' zit lijkt het een logische keuze.

Voor het slopen moet je op een ander forum terecht :lol:
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
Ronald

Bericht door Ronald »

Zelf opknappen of naar een andere liefhebber is volgens mij de vraag...

Heb je al een prijs in gedachten, Castor? Je mag mij een PB sturen.
maartenB

Bericht door maartenB »

Puur ter info: het zadel van UkA komt van een Union uit de late jaren 60, het staat voor UniKap, de samenwerking van Union en Kapitein destijds.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
castor

Bericht door castor »

Ronald schreef:Zelf opknappen of naar een andere liefhebber is volgens mij de vraag...

Heb je al een prijs in gedachten, Castor? Je mag mij een PB sturen.
Het wordt wat mij betreft dus opknappen door een andere liefhebber.
Ik heb hem net op 'aangeboden' gezet, ik weet niet hoe ik een PB moet sturen (of sowieso niet wat een PB is...)
Plaats reactie