Gazelle kwikstep 1964
-
Gazelle kwikstep 1964
Beste verzamelaars,
Eindelijk na lang zoeken heb ik een hele mooie kwikstep uit 1964 op de kop getikt, ver boven Groningen aan het eind van Nederland.
Gekocht van mensen op leeftijd, nieuw gekocht en relatief weinig gebruikt.
Wat heb ik moeten zoeken pff !!!!
Alles is in orde, ook de banden zijn vervangen door nieuwe witte old stock banden.
De man is fietsenmaker geweest, en zeer secuur. Zeer interessant.
Weet iemand of er nog 24 inch witte banden te krijgen zijn? Ik weet dat het met 22 inch niet lukt.
Graag reactie, ik weet er namelijk nog een te staan, waarschijnlijk zullen daar wel nieuwe banden op moeten.
Ik vraag me af hoeveel van dit type fietsen er nog zijn in Nederland, ik kom ze zo weinig tegen.
Alvast bedankt voor de reactie.
B.v.d. Jan
Eindelijk na lang zoeken heb ik een hele mooie kwikstep uit 1964 op de kop getikt, ver boven Groningen aan het eind van Nederland.
Gekocht van mensen op leeftijd, nieuw gekocht en relatief weinig gebruikt.
Wat heb ik moeten zoeken pff !!!!
Alles is in orde, ook de banden zijn vervangen door nieuwe witte old stock banden.
De man is fietsenmaker geweest, en zeer secuur. Zeer interessant.
Weet iemand of er nog 24 inch witte banden te krijgen zijn? Ik weet dat het met 22 inch niet lukt.
Graag reactie, ik weet er namelijk nog een te staan, waarschijnlijk zullen daar wel nieuwe banden op moeten.
Ik vraag me af hoeveel van dit type fietsen er nog zijn in Nederland, ik kom ze zo weinig tegen.
Alvast bedankt voor de reactie.
B.v.d. Jan
Re: Gazelle kwikstep 1964
De sjaal laat zien, dat de moderne Kwiksteps ruim aanwezig zijn op MP. Maar de eerste Kwiksteps waren echt een totaal ander ontwerp, veel meer een kruisframe type.
Groet, Wiel
Groet, Wiel
Ik schat in dat er van die eerste modellen ook nog wel behoorlijk wat over zijn hoor. Ik heb ze niet geteld maar er toch wel veel van gezien de laatste jaren.
Hier in mijn wijk in Tilburg West is bijvoorbeeld nog een (heel klein) oud vrouwtje die er dagelijks boodschappen mee doet. Mooi om te zien!
Hier in mijn wijk in Tilburg West is bijvoorbeeld nog een (heel klein) oud vrouwtje die er dagelijks boodschappen mee doet. Mooi om te zien!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Ik zag er laatst een op Marktplaats uit 1964 met origineel Gazelle slot.
Hadden die eerste modellen een Koets inbouw achterlicht met metalen ring?
Hadden die eerste modellen een Koets inbouw achterlicht met metalen ring?
- Elibert van Dalen
heb ook een eerste model staan hier.
bandjes word al lastiger, moest ook 2 nieuwe heb een tijdje moeten zoeken maar net het moment dat je ze niet zoekt zijn ze weer te vinden..
achterlicht is varkensneusje met nylon fitting.
ze worden wel zeldzamer maar vinden doe je ze zeker nog
bandjes word al lastiger, moest ook 2 nieuwe heb een tijdje moeten zoeken maar net het moment dat je ze niet zoekt zijn ze weer te vinden..
achterlicht is varkensneusje met nylon fitting.
ze worden wel zeldzamer maar vinden doe je ze zeker nog
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s
gerelateerde Facebook groepen
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
gerelateerde Facebook groepen

>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
-
Bij deze enkele foto's
M.v.g. Jan.
M.v.g. Jan.
- Bijlagen
-
- image.jpg (115.6 KiB) 7371 keer bekeken
-
-