Even voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
RichardW

Even voorstellen

Bericht door RichardW »

Hallo allemaal,

Ik ben Richard uit Haarlem. 50 jaar en als kleine jongen al verzot op sleutelen aan fietsen. Daarna werden het brommers, en ook nog een tijdje motorfietsen. Ik kreeg andere interesses toen ik jaar of 25 was.

Afgelopen zomer impulsief een 30-jaar oude Koga Myata opgeknapt welke nu mijn heerlijk lichtlopende tourfiets is. Het geeft me veel voldoening om te sleutelen en dan tijdens het fietsen te merken dat de fiets niet meer piept en kraakt etc.

Ik heb onlangs een oude Union damesfiets gekocht, en ik vermoed dat die iets ouder is als ik. Dit gaat mijn boodschappenfiets worden. Fiets ziet er erg goed uit voor de leeftijd en volgens mij zitten de originele banden er nog op (staat ook Union op). Ik ga beginnen met eerst eens grondig poetsen, en daarna paar dingen repareren waar ik jullie hulp bij kan gebruiken. Verder lijkt het me leuk om eens andere liefhebbers te ontmoeten, die me niet nietsbegrijpend aankijken als ik zeg: dat is toch een prachtig achterlicht? :) zie foto
achterlicht
achterlicht
DSC00963.JPG (69.43 KiB) 3629 keer bekeken
Groet,
Richard
inflicted

Re: Even voorstellen

Bericht door inflicted »

Hallo Richard,

Plaatsgenoot en ook nieuw op dit forum, leuk!
Misschien komen we elkaar nog eens tegen hier of in het echt.

groet,
Hugo
maartenB

Bericht door maartenB »

en ja, een schitterend achterlicht!!!
Als je het framenummer van je fiets geeft vertellen we je hoe oud die is.

Welkom op het forum!
groet,
Maarten
(volgend jaar ook 50!)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
RichardW

Bericht door RichardW »

Bedankt Hugo en Maarten voor het Welkom!

Framenummer van fiets is 444485. Ben benieuwd of ik ouder ben of niet. Heb weddenschap met degene waarmee ik fiets heb opgehaald (volgens mij is fiets ouder).

Groeten,
Richard
Trebel

Bericht door Trebel »

Volgens het boekje "Hoe oud is deze fiets?" van de vereniging, is deze fiets uit 1956, mogelijk 1957.
RichardW

Bericht door RichardW »

Bedankt voor het opzoeken Trebel. Fiets is dan nog ouder dan ik had gedacht. Weddenschap heb ik in ieder geval gewonnen :)
Plaats reactie